به گزارش اکوایران، اگر جو بایدن در انتخابات نوامبر شکست بخورد، تاریخ ثبت خواهد کرد که تنها 10 دقیقه طول کشید تا یک ریاست جمهوری از بین برود.

به طور عینی، بایدن ضعیف‌ترین عملکرد را از زمانی که جان اف کندی و ریچارد نیکسون سنت مناظره‌های تلویزیونی را در سال 1960 آغاز کردند، داشت. 

دقایقی پس از آغاز این رویارویی که توسط سی‌ان‌ان میزبانی شد، یک وحشت تمام عیار دموکرات‌ها را فرا گرفت.  

مربی ارشد مناظره بایدن، ران کلین، استدلال می‌کند که «در حالی که شما می‌توانید در هر زمانی در یک مناظره شکست بخورید، فقط در 30 دقیقه اول آن است که می‌توانید برنده شوید.» با این معیار، نمایش رئیس جمهور ویرانگر بود.

هنوز خیلی زود است که بگوییم رأی دهندگان چگونه واکنش خواهند داد و آیا رئیس جمهور می‌تواند خود را نجات دهد یا خیر. اما بایدن در سال 2020 به سختی ترامپ را در ایالت‌های کلیدی میدان نبرد شکست داد. محبوبیت او قبل از مناظره کمتر از 40 درصد بود- زمانی که او از هر زمانی به رقیب خود در نظرسنجی‌ها نزدیک‌تر بود. برای بازگرداندن ترامپ به کاخ سفید تنها چند هزار رای دهنده باید بایدن را ترک کنند.

هیچ نشانه عمومی مبنی بر ناتوانی بایدن در انجام وظایف ریاست جمهوری، که شامل تصمیمات سخت در مورد امنیت ملی است، وجود ندارد. به عنوان مثال، او به تازگی از دو سفر خارجی طاقت فرسا بازگشته است. اما بر اساس شواهد روز پنجشنبه، توانایی او برای برقراری ارتباط با مردم - و حتی ارائه دیدگاه خود برای دوره دوم - به شدت به خطر افتاده است.

اگر این مناظره بهترین شانس رئیس جمهور برای تکان دادن رقابت تنگاتنگش با ترامپ بوده باشد، یک شکست بود. بایدن شب را با یک بحران در حزب دموکرات به پایان رساند، با گفتگوهای جدی در پشت صحنه میان شخصیت‌های ارشد در مورد اینکه آیا نامزدی او در حال حاضر درست است یا نه، آن‌هم دو ماه قبل از کنوانسیون ملی حزب دموکرات.

وظیفه ترامپ در روز پنجشنبه این بود که از درگیر شدن با ادعاهای بایدن مبنی بر اینکه او «ناپایدار» است و برای بازگشت به دفتر بیضی مناسب نیست، خودداری کند. او تا حد زیادی این کار را زمانی انجام داد که کناری ایستاد تا بایدن خود به کمپین انتخاباتی خود آسیب برساند. با این حال، خویشتن داری غیرعادی نامزد احتمالی جمهوری خواه در ادامه مناظره ضعیف شد.

اما در یک لحظه ویرانگر، پس از یک پرت و پلا گفتن دیگر بایدن، ترامپ گفت: «واقعاً نمی‌دانم او در پایان آن جمله چه گفت. فکر نمی‌کنم خودش هم بداند چه گفته است.»

رئیس جمهور سابق از رفتارهای رد صلاحیت کننده خود اجتناب نکرد. او نابهنجار و تفرقه افکن بود. او درباره دوران ریاست جمهوری خود، تلاشش برای تصاحب انتخابات گذشته، دروغ‌های بی‌شرمانه‌ای گفت، و گاهی اوقات خودش به هذیان‌گویی می‌پرداخت، به خصوص وقتی در مورد تغییرات آب و هوایی از او سوال می‌شد. او آشکارا در مورد نقش خود در حمله هوادارانش به ساختمان کنگره ایالات متحده در 6 ژانویه 2021 دروغ گفت.

مجرمی که دو بار استیضاح شده است، مکرراً از گفتن اینکه در صورت شکست در انتخابات 2024 نتیجه را می پذیرد، خودداری کرد و ادعاهای گسترده، مبهم و اغلب غیرمنطقی داشت مبنی بر اینکه دشمنان ایالات متحده در خارج از کشور، فقط به خاطر شخصیت او به اراده او تن خواهند داد. رئیس‌جمهور سابق همچنین نتوانست استدلال‌های بایدن را رد کند، مبنی براینکه او مالیات آمریکایی‌های ثروتمند را کاهش داده و برای کارگران مشکل ایجاد کرده است. ترامپ در اعلام سیاست‌ها متزلزل بود، درست همانطور که در کاخ سفید بود.

زمانی که رقبای سالخورده وارد بحثی تلخ در مورد این شدند که چه کسی گلف باز بهتری است، درک این سخت نبود که چرا رای دهندگان مدت هاست گفته‌اند که نمی‌خواهند بخشی از انتخابی که امسال به آن‌ها ارائه شده است، باشند.

اهمیت نمایش‌های انتخاباتی برای بایدن

بایدن انتخاب مجدد خود را بر این ایده بنا کرده است که او آخرین چیزی است که بین آمریکا و ریاست جمهوری دوم ترامپ ایستاده است، که دموکراسی را از بین می‌برد و دوره بی سابقه‌ای از خودکامگی در آمریکا را آغاز می‌کند. رای دهندگانی که حرف او را قبول می‌کنند نمی‌توانند نگران نمایش مناظره‌ای بد او نباشند.

صدای بایدن ضعیف بود، گاهی اوقات به زمزمه تبدیل می‌شد. در اوایل، پاسخ‌های رئیس‌جمهور قابل فهم نبود. او فرصت‌هایی را برای ضربه زدن به ترامپ در مورد سقط جنین - مهمترین نقطه قوت دموکرات‌ها - از دست داد و برای برجسته کردن بزرگترین نقطه ضعف سیاسی خود، مهاجرت، تلاش کرد. بایدن در یک نقطه در حالی که در سکوتی گیج‌کننده فرو رفت گفت: «ما بالاخره مدیکر (medicare) را شکست دادیم». این همان گاف مناظره‌ای بود که دموکرات‌ها امیدوار بودند از آن اجتناب کنند. بدتر از آن، زمانی که ترامپ صحبت می‌کرد، بایدن اغلب تماشا می‌کرد، دهانش باز می‌ماند، که باعث تشدید تصور از یک رئیس‌جمهور شد که به طرز بی‌رحمانه‌ای ضعیف شده است. رویارویی قوی او با ترامپ در مناظره چهار سال پیش، خاطره‌ای دور بود.

بایدن در حالی وارد مناظره شده بود که با آزمونی تلخ روبرو بود - تا به اکثریت آمریکایی‌هایی که معتقدند برای خدمت کردن خیلی پیر است ثابت کند که پر از حیات، پرانرژی و آماده انجام وظایفش در دوره دوم ریاست‌جمهوری است که در 86 سالگی‌اش به پایان می‌رسد. رئیس جمهور این ترس‌ها را تأیید کرد و به طور بالقوه بسیاری از رای دهندگان را متقاعد کرد که حواس او تحلیل رفته‌اند. این عملکرد نامطلوب سوالاتی را در مورد استراتژی مبارزات انتخاباتی بایدن ایجاد کرد که برای مناظره با ترامپ فشار آورده بود.