به گزارش اکوایران، در حالی که احساس نگرانی در رده‌های بالای حزب دموکرات در حال افزایش است، رهبران کمپین جو بایدن و کمیته ملی دموکرات به اندازه کافی تأثیر عملکرد مناظره نگران کننده رئیس جمهور در اوایل هفته را جدی نمی‌گیرند.

جیمی هریسون، رئیس کمیته ملی دموکراتت و جولی چاوز رودریگز، مدیر کمپین انتخاباتی بایدن، بعدازظهر شنبه با ده‌ها عضو کمیته در سراسر کشور، گروهی از تأثیرگذارترین اعضای حزب، تماس تلفنی داشتند. آنها تا حد زیادی نمایش ضعیف بایدن در پنجشنبه شب یا سیل انتقادات پس از آن را نادیده گرفتند.

به گزارش آسوشیتدپرس، چندین عضو کمیته در این تماس، توضیح دادند که از آنها خواسته شده تا ماهیت وخیم وضعیت حزب را نادیده بگیرند و احساس می‌کردند فریفته و سرگردان شده‌اند. آنها گفتند که این تماس ممکن است احساس وحشت گسترده‌ای را در میان مقامات منتخب، اهداکنندگان و سایر شرکا بدتر کرده باشد.

به گفته آن‌ها، هریسون در عوض چیزی را ارائه کرد که آنها به عنوان ارزیابی زیبا از مسیر پیشرفت بایدن توصیف کردند. چت غیرفعال بود و پرسیدن هیچ سوالی مجاز نبود.

جو سالازار یکی از اعضای منتخب کمیته حزب از کلرادو، که در این تماس بود گفت: «من امیدوار بودم که یک گفتگوی جدی داشته باشیم به جای «هی، بیایید بیرون برویم و فقط تشویق‌کننده باشیم»، بدون پرداختن به یک موضوع بسیار جدی که در تلویزیون آمریکا برای میلیون‌ها نفر آشکار شد. یکسری چیزها می‌توانست در پرداختن به این وضعیت گفته شود اما این اتفاق نیفتاد.»

بسیاری از کمک‌کنندگان، استراتژیست‌های حزب و اعضای درجه یک حزب دموکرات به طور علنی و خصوصی می‌گویند که می‌خواهند بایدن ۸۱ ساله کناره‌گیری کند تا به حزب اجازه دهد جایگزین جوان‌تری را در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در ماه اوت انتخاب کند.

با این حال، تا کنون، نزدیکترین متحدان بایدن اصرار دارند که او همچنان در موقعیت خوبی برای رقابت با دونالد ترامپ جمهوری خواه قرار دارد و هیچ نشانه ای ارائه نکرده‌اند که او را مجبور به پایان کارزار انتخاباتی خود خواهند کرد.

کسانی که بهترین موقعیت را برای جایگزینی او داشتند - معاون رئیس جمهور کامالا هریس، فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام و فرماندار میشیگان، گرچن ویتمر، پس از مناظره حمایت خود را از بایدن تکرار کردند.

بسیاری مشتاقانه منتظر اولین دور مهم نظرسنجی عمومی پس از مناظره برای تعیین گام‌های بعدی هستند.

نظرسنجی‌های سی ان ان و 538/ایپسوس که بلافاصله پس از مناظره انجام شد، نشان داد که اکثر ناظران مناظره فکر می‌کنند ترامپ بهتر از بایدن بوده است. اما رتبه‌بندی محبوبیت این دو مرد تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است، درست همانطور که پس از محکومیت ترامپ در نیویورک تغییری نکرد.

بایدن و کمپین او در روزهای پس از مناظره پنج‌شنبه که در آن رئیس‌جمهور که قبلاً با نگرانی‌های جدی در مورد استقامت جسمی و روحی خود مواجه بود، عملکردی همراه با سکندری‌های مکرر، مکث‌های ناراحت‌کننده و سبک صحبت کردن آرام که درک آن اغلب دشوار بود، ارائه کرد، تلاش کرده‌اند اعتماد به نفس خود را نشان دهند.

درست پس از تماس روز شنبه با کمیته حزب، کمپین بایدن یادداشتی از مشاور ارشد جن اومالی دیلون منتشر کرد که در آن او اصرار داشت که این مناظره تأثیر ملموسی بر انتخابات نداشته است.

اومالی دیلون نوشت: «داده‌ها در تمام معیارهای مهم نشان می‌دهند که مناظره هیچ تغییری در نگرش مردم آمریکا ایجاد نکرده است، حامیان ما بیش از هر زمان دیگری خشمگین هستند و دونالد ترامپ تنها به رای‌دهندگان یادآوری کرد که چرا او را چهار سال پیش اخراج کردند و نتوانست جذابیت خود را فراتر ازپایگاه هوادارانش گسترش دهد.»

در همین حال، بایدن بیشتر روز شنبه را به ملاقات با اهداکنندگان ثروتمند در منطقه معروف ثروتمند همپتون‌ها در نیویورک گذراند.

بایدن درباره مناظره در یکی از گردهمایی‌ها در ایست همپتون گفت: «من شب خوبی نداشتم، اما ترامپ هم نداشت.» بایدن در مورد ترامپ گفت: «نکته مهم دروغ‌های او بود.»

هریسون پیام رئیس جمهور را در تماس کمیته حزب، که تقریباً یک ساعت طول کشید، تکرار کرد.

مولداوین گفت، موضوعات شامل حضور پر انرژی بایدن در کارولینای شمالی در روز بعد از مناظره و افزایش جمع آوری کمک‌های مالی بود که بیش از 27 میلیون دلار برای کمپین بین روز مناظره تا عصر جمعه به همراه داشت.

هریسون در اظهارات خود به طور خلاصه به اظهارات بایدن از سخنرانی خود در کارولینای شمالی اشاره کرد و گفت که او به خوبی قبل مناظره نمی‌کند، اما می‌داند چگونه وقتی زمین خورده بلند شود.

سالازار خاطرنشان کرد که هریسون همچنین پیشنهاد کرد که رهبران حزب همیشه می‌دانستند که رقابت ریاست‌جمهوری 2024 نزدیک خواهد بود.

سالازار با اشاره به سابقه جنایی ترامپ و سابقه طولانی دروغگویی گفت: «این نباید یک رقابت نزدیک باشد. آنها کسانی هستند که باید به دنبال یک نامزد جدید باشند، نه ما. و متأسفانه برای ما، به دلیل عملکرد رئیس جمهور در پنجشنبه شب، اکنون این مسئله مورد بحث قرار گرفته است.»