به گزارش اکوایران، خانواده جو بایدن از تعطیلات یکشنبه در کمپ دیوید استفاده کردند تا از او بخواهند که علیرغم عملکرد وحشتناک مناظره‌اش در رقابت باقی بماند و به مبارزه ادامه دهد. به گفته چهار نفر از آشنایان با بحث، برخی از اعضای خانواده انتقاد کردند که کارکنان چگونه او را برای مناظره آماده کردند.

بایدن روز را در کنار بانوی اول جیل بایدن، فرزندان و نوه‌هایش سپری کرد. این سفری بود که قبلاً در محل سکونت ریاست جمهوری در مریلند برای عکاسی با آنی لیبوویتز برای کنوانسیون ملی دموکرات آتی، برنامه‌ریزی شده بود.

اما این گردهمایی همچنین تمرینی برای کشف چگونگی فرونشاندن اضطراب دموکرات‌ها بود که پس از عملکرد روز پنجشنبه شدت گرفت.

در حالی که خانواده بایدن از عملکرد ضعیف او در برابر دونالد ترامپ آگاه بودند، همچنان فکر می‌کنند که او بهترین کسی است که نامزد احتمالی جمهوری خواه را شکست خواهد داد. به گفته افرادی که مجاز به صحبت علنی در مورد بحث‌های داخلی نبودند و به شرط ناشناس ماندن با آسوشیتدپرس صحبت کردند، آنها همچنین معتقدند که او می‌تواند برای چهار سال دیگر کار ریاست جمهوری را انجام دهد.

جیل بایدن و پسرش هانتر، که رئیس جمهور مدت‌هاست برای مشاوره نزد آنها می‌رود. هر دو معتقدند که رئیس‌جمهور نباید وقتی ضعیف شده سر تعظیم فرود بیاورد و معتقدند که می‌تواند از عملکردی که آن‌ها به عنوان یک عملکرد ضعیف می‌دانند، بازگردد. به گفته برخی منابع، خانواده از چگونگی آمادگی او برای مناظره توسط کارکنان سوال کردند و این که آیا آنها می‌توانستند کار بهتری انجام دهند یا نه.

در این مرحله از فرآیند نمایندگی، بایدن احتمالاً باید تصمیم به کناره‌گیری بگیرد تا یک نامزد جدید وجود داشته باشد. و افرادی که او در دنیا بیشتر از همه به آنها گوش می‌دهد - همسر و پسرش - به او می‌گویند که در مبارزات انتخاباتی بماند.

حتی قبل از مناظره، سن رئیس‌جمهور 81 ساله دموکرات برای رای‌دهندگان مسئله بود و به نظر می‌رسد این رویارویی نگرانی‌های عمیق مردم را در مقابل شاید بزرگترین مخاطبی که در چهار ماه آینده، تا روز انتخابات خواهد داشت، تقویت کرد. به گفته سی‌ان‌ان بیش از 51 میلیون نفر این مناظره را تماشا کردند.

در حالی که رئیس‌جمهور با خانواده‌اش جمع شده بود، دموکرات‌های برجسته روز یکشنبه برای نمایش عمومی حمایت از کمپین او تجمع کردند.

یکی از متحدان نزدیک، جیمز کلایبرن، نماینده دموکرات از کارولینای جنوبی، گفت: «من معتقد نیستم که جو بایدن برای چهار سال آینده مشکلی برای رهبری داشته باشد. جو بایدن باید به مسیر خود ادامه دهد.»

سناتور رافائل وارناک، باپتیست جورجیا، گفت: «بیش از چند یکشنبه بوده که آرزو می‌کردم موعظه بهتری داشته باشم» و این تجربه را به عملکرد مناظره بایدن ربط داد.

او افزود: «اما پس از پایان خطبه، وظیفه من این بود که پیام را تجسم بخشم، به خاطر افرادی که به آنها خدمت می‌کنم حضور داشته باشم. و این کاری است که جو بایدن در تمام زندگی خود انجام داده است.»

این انعکاس پیام سایر حامیان بود که بایدن مناظره بدی داشت، اما یک عمر حکومت خوب داشت.

وارناک، مانند کلایبرن و دیگران، به سخنان غلط ترامپ در طول مناظره اشاره کرد، از جمله در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره توسط حامیان ترامپ، مهاجرت، و نتیجه انتخابات 2020. وارناک درباره ترامپ گفت: «هر وقت دهانش را باز می‌کرد، دروغ می‌گفت.»

اما در میان برخی از دموکرات‌ها نگرانی وجود دارد که ستاد انتخاباتی بایدن و کمیته ملی دموکرات‌ها تأثیر این مناظره را به اندازه کافی جدی نگرفته‌اند.

تام هارکین، سناتور سابق آیووا، که بیش از دو دهه با بایدن در سنا خدمت کرد، این مناظره را «فاجعه‌ای که بایدن نمی‌تواند از آن نجات یابد» نامید.

هارکین پیشنهاد کرد که سناتورهای دموکرات برجسته و «شاید همه سناتورهای دموکرات فعلی باید نامه‌ای به بایدن بنویسند و از او بخواهند کناره‌گیری کند تا مجمع بتواند نامزد جدیدی را انتخاب کند».

هارکین در پایان گفت: «این زمان خطرناکی است و مهم‌تر از خودخواهی یا خواسته‌های جو بایدن برای ماندن به عنوان رئیس‌جمهور است.»

به گفته جیمی راسکین «مکالمات بسیار صادقانه، جدی و دقیقی در همه سطوح حزب ما در در مورد اینکه چه باید کرد، در حال انجام است.»