به گزارش اکوایران، به گفته ارتش اسرائیل، نیروهای اسرائیلی روز چهارشنبه اجساد پنج اسیری را که در حمله 7 اکتبر حماس کشته شدند و از آن زمان در غزه نگهداری می‌شدند، پیدا کردند.

به گزارش رادیو ارتش اسرائیل، مایا گورن، معلم 56 ساله مهدکودک، در جریان حمله به کیبوتس خود، نیر اوز، کشته شد. ارتش گفت که چهار اسیر دیگر دو سرباز ذخیره و دو سرباز وظیفه بودند که در نبرد در حمله 7 اکتبر کشته شدند.

به گزارش رویترز، اجساد آنها از منطقه خان یونس در جنوب غزه، جایی که نیروهای اسرائیلی در هفته جاری حملات جدیدی را آغاز کردند، بیرون آورده شدند.

این پنج نفر جزو 120 اسیری بودند که هنوز در غزه هستند، که اسرائیل بر اساس یافته‌های پزشکی قانونی، اطلاعات، بازجویی از شبه‌نظامیان دستگیر شده، فیلم‌ها و شهادت اسرای آزاد شده، اعلام کرده است.

بنیامین نتانیاهو روز چهارشنبه در سخنرانی خود در کنگره آمریکا گفت که کابینه او فعالانه درگیر تلاش‌های فشرده برای آزادی اسرای باقی مانده است که او مطمئن است موفق خواهد شد.

یک مقام اسرائیلی روز چهارشنبه گفت، یک هیأت اسرائیلی هفته آینده در مذاکرات برای تضمین آتش‌بس غزه و آزادی اسرا، با میانجی‌گری ایالات متحده، مصر و قطر، شرکت خواهد کرد.

حماس خواهان توافق آتش‌بس برای پایان دادن به جنگ در غزه است، اما نتانیاهو می‌گوید که جنگ نمی‌تواند قبل از شکست حماس پایان یابد.