به گزارش اکوایران، در نظرسنجی جدید رویترز/ایپسوس، نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری، کامالا هریس، یک درصد از دونالد ترامپ جمهوری‌خواه پیشی گرفت و شکافی را که در هفته‌های پایانی رقابت برای انتخاب مجدد جو بایدن ایجاد شده بود، کاهش داد.

نظرسنجی سه روزه که روز یکشنبه تکمیل شد، نشان داد که معاون رئیس جمهور هریس از طرف43 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده حمایت می‌شود و رئیس جمهور سابق ترامپ با 42 درصد حمایت می‌شود. درصد خطای نظرسنجی در محدوده 3.5 درصد است.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس هفته گذشته نشان داد که هریس 44 به 42 درصد پیش است.

هریس در 10 روز گذشته، پس از آنکه بایدن، 81 ساله، در برابر فشارهای فزاینده در حزب خود تسلیم شد و از رقابت خارج شد، موقعیت خود را به عنوان نامزد دموکرات‌ها تثبیت کرد. او از آن زمان تاکنون انبوهی از کمک‌ها و حمایت‌ها را دریافت کرده است.

به طور کلی، رای دهندگان در طول ماه گذشته به هریس با دید مطلوب‌تری نگاه کرده‌اند. این نظرسنجی نشان داد که 46 درصد از رای دهندگان نظر مثبتی نسبت به او داشتند در مقابل 51 درصد او را نامطلوب دیدند. نتایج نظرسنجی رویترز/ایپسوس که در 2 ژوئیه انجام شد، 40 درصد مطلوب و 57 درصد نامطلوب بود.

درصد موافقان ترامپ در آن زمان تغییر چندانی نکرد، به طوری که در نظرسنجی اخیر، 41 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده او را مطلوب و 56 درصد در نظرسنجی نامطلوب دیدند.

این نظرسنجی نشان داد که رای‌دهندگان ثبت نام شده رویکرد ترامپ در زمینه اقتصاد، مهاجرت و جرم و جنایت را ترجیح می‌دهند، در حالی که هریس را دارای برنامه بهتری در زمینه مراقبت‌های بهداشتی می‌دانند.

این نظرسنجی از 1025 بزرگسال آمریکایی، از جمله 876 رای‌دهنده ثبت نام شده، به صورت آنلاین و به زبان انگلیسی از 26 تا 28 ژوئیه انجام شد.

نظرسنجی‌های سراسری حمایت رای‌دهندگان آمریکایی از سیاستمداران را ارزیابی می‌کنند، اما نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری معمولاً در ایالت‌های رقابتی مانند آریزونا، میشیگان و پنسیلوانیا که تعادل را در کالج انتخاباتی ایالات‌متحده تغییر می‌دهند، مشخص می‌شود.

بر اساس نظرسنجی بلومبرگ نیوز/مورنینگ کانسالت از رای‌دهندگان ثبت نام شده که روز سه شنبه منتشر شد، کامالا هریس، معاون دموکرات رئیس جمهور ایالات متحده، پس از کناره‌گیری جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از رقابت‌های انتخاباتی، در شش ایالت از هفت ایالت کلیدی، از دونالد ترامپ جمهوری‌خواه پیشی گرفته است.

این نظرسنجی - که از 24 تا 28 ژوئیه به صورت آنلاین انجام شد - نشان می‌دهد که هریس با 11 درصد از ترامپ در میشیگان پیش است، در حالی که در آریزونا، ویسکانسین و نوادا، 2 امتیاز برتری دارد. ترامپ با 4 امتیاز از هریس در پنسیلوانیا و در کارولینای شمالی با 2 امتیاز جلوتر است. آنها در جورجیا در شرایط برابر هستند.

نظرسنجی روز سه‌شنبه دارای حاشیه خطای 3 درصدی در آریزونا، جورجیا و پنسیلوانیا، 4 درصد در میشیگان، کارولینای شمالی و ویسکانسین و 5 درصد در نوادا است.

در نظرسنجی بلومبرگ/مورنینگ کانسالت که از 1 تا 5 ژوئیه انجام شد، ترامپ در آریزونا با 3 درصد از بایدن، در جورجیا با 1 امتیاز، در نوادا با 3 امتیاز، در کارولینای شمالی با 3 امتیاز، و در پنسیلوانیا با 7 امتیاز، پیش بود. این نظرسنجی نشان داد بایدن در میشیگان با 5 امتیاز و در ویسکانسین با 3 امتیاز پیشتاز بود.

حاشیه خطا در نظرسنجی 1 تا 5 ژوئیه 3 درصد در جورجیا و پنسیلوانیا بود. 4 درصد در آریزونا، میشیگان، کارولینای شمالی، و ویسکانسین، و 5 درصد در نوادا.