به گزارش اکوایران، به نقل از سی‌ان‌ان ترور هنیه سیگنالی برای نیروهای مقاومت منطقه بود.  ترور هنیه تنها یک روز پس از آن صورت گرفت که اسرائیل گفت طی حمله‌ای به بیروت فوآد شکر، فرمانده ارشد نظامی حزب‌الله را هدف قرار داده است. 

پیش‌بینی اینکه در آینده چه می‌شود، بسیار دشوار است. ترور هنیه می‌تواند منجر به وضعیت بسیار وخیم‌تری شده و ممکن است ارتش اسرائیل جنگ غزه را تشدید کند. اما از سوی دیگر، شنیده شده که نتانیاهو قویاً به دنبال ترور رهبری ارشد حماس بوده و بنابراین، چنین نتیجه‌ای می‌تواند پیروزی مطلقی باشد که او ادعای آن را دارد.

اسماعیل هنیه در بین اسرائیلی‌ها نیز چهره‌ای شناخته‌شده است. قبلا گفته شده اگر ارتش اسرائیل بتواند به یک شخصیت برجسته حماس برسد، می‌تواند به جنگ پایان دهد. بنابراین، ترور هنیه ممکن است فشار عمومی اسرائیل بر نتانیاهو جهت پایان‌دادن به جنگ را افزایش دهد؛ زیرا رهبری ارشد حماس ترور شده و اسرائیل به یکی از اهداف اصلی جنگ دست یافته است.

از سوی دیگر، گزارش‌های مربوط به ترور دو رهبر گروه‌های مقاومت به ترس‌های قبلی مبنی بر تشدید تنش‌ها و تبدل آن به یک درگیری تمام‌عیار در منطقه دامن زده است. اما این ترورها محدود به چند ماه اخیر نشده و اسرائیل سابقه‌ای طولانی در ترور رهبران مقاومت دارد.

در ژانویه ۱۹۹۶، اسرائیل یحیی عیاش، رهبر نظامی حماس را در بیت لاهیه غزه ترور کرد.

در مارس ۲۰۰۴، شیخ احمد یاسین، رهبر معنوی و هم‌بنیان‌گذار حماس در حمله اسرائیل به غزه کشته شد.

عبدالعزیز الرنتیسی، جانشین یاسین و یکی از بنیان‌گذاران حماس بر اثر حمله موشکی آوریل ۲۰۰۴ بالگرد اسرائیلی در شهر غزه جان باخت.

در ژانویه ۲۰۲۴، صالح العاروری، از مقامات ارشد حماس طی حمله پهپادهای اسرائیلی در بیروت کشته شد.