به گزارش اکوایران، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، هویت نژادی کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا را در یک میزگرد با خبرنگاران سیاه‌پوست، زیر سوال برد.

به گزارش بلومبرگ، ترامپ روز چهارشنبه در همایش انجمن ملی خبرنگاران سیاه‌پوست در شیکاگو درباره هریس گفت: «تا چند سال پیش نمی‌دانستم که او سیاه‌پوست است، تا زمانی که تبدیل به یک سیاه‌پوست شد، و حالا می‌خواهد به عنوان سیاه‌پوست شناخته شود.»

هریس به دنبال تبدیل شدن به اولین زن سیاه‌پوست و رئیس‌جمهور آسیایی آمریکایی در تاریخ ایالات متحده است و ورود او به رقابت‌های 2024 موجب موجی از شور و شوق برای نامزدی او در میان رای‌دهندگان و جوانان سیاه‌پوست بوده است، گروه‌هایی که ترامپ به دنبال افزایش محبوبیت خود در میان آنها است.

تلاش ترامپ برای دیدار با رای‌دهندگان سیاه‌پوست روز چهارشنبه به دلیل درگیری او با ناظران مراسم و استفاده از الفاظ تندی علیه هریس، دچار مشکل شد.

ترامپ در یک مقطع به اشتباه «کامالا» را تلفظ کرد، حرکتی که او از آن برای برانگیختن تمسخر جمعیت در راهپیمایی‌های انتخاباتی خود استفاده کرد. اظهارات او باعث اعتراض در میان جمعیت شد و حداقل یکنفر فریاد زد: «خجالت نمی‌کشی؟»

وقتی ترامپ گفت که او بهترین رئیس جمهور برای سیاه‌پوستان از زمان آبراهام لینکلن است، تماشاگران با او مخالفت کردند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، زیر سوال بردن نژاد هریس توسط ترامپ را «توهین آمیز» و «زننده» خواند.

ورود هریس به رقابت، ترامپ را مجبور کرد که استراتژی کمپین خود را تغییر دهد که متکی بر حمله به سن رئیس جمهور جو بایدن بود. حملات او و متحدانش به هریس با لحن نژادپرستانه و جنسیتی همراه بوده است. ترامپ اذعان کرد که پس از خروج رئیس‌جمهور از رقابت‌ها باید پیام‌های خود را اصلاح کند.

نظرسنجی ژوئیه بلومبرگ نیوز/مورنینگ کانسالت که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد که هریس برتری ترامپ را در هفت ایالتی که احتمالاً تعیین‌کننده هستند از بین برده و با 48 درصد به 47 درصد از رئیس جمهور سابق پیش است.

بسیاری از ایالت‌های نوسانی دارای جمعیت قابل توجهی سیاهپوست هستند و عملکرد ترامپ می‌تواند به طور گسترده در جوامعی که می‌توانند برای انتخابات تصمیم‌گیری کنند، بازتاب پیدا کند. نظرسنجی 22 ژوئیه نشان داد که هریس با حمایت 57 درصد از رای‌دهندگان سیاه پوست در مقایسه با 34 درصد برای ترامپ، برخوردار است.

ترامپ

ترامپ با حالتی پرخاشگر، یک ساعت پس از ساعت برنامه‌ریزی شده برای شروع این مراسم روی صحنه رفت و از ناظران و گروه انتقاد کرد که در مورد نظرات نژادپرستانه گذشته و یک شام در سال 2022 با یک ناسیونالیست سفیدپوست پرسیده‌اند.

ترامپ شکایت کرد که «معرفی بسیار بی‌ادبانه‌ای» دریافت کرده است و مشکلات تجهیزات صوتی را عامل این تاخیر دانست. ترامپ به راشل اسکات، خبرنگار ای‌بی‌سی نیوز گفت: «فکر نمی‌کنم تا به حال به این شکل وحشتناک از من سؤالی پرسیده شده باشد، سؤال اول، شما حتی سلام نمی‌کنید. فکر می‌کنم شرم آور است که با روحیه خوب به اینجا آمدم. من مردم سیاه‌پوست این کشور را دوست دارم.»

ترامپ سپس گفت که او تحت «بهانه‌ای ریاکارانه» دعوت شده است، زیرا سازمان در حال مذاکره برای میزبانی هریس تقریباً در اواخر سال جاری بود، فرصتی که به گفته او به او تعلق نگرفت.

این میزگرد به عنوان فرصتی برای رئیس‌جمهور سابق برای بحث در مورد «مهم‌ترین مسائل پیش روی جامعه سیاه‌پوستان» اعلام شد. 

با این حال، NABJ انتقاد شدید بسیاری از روزنامه‌نگاران برجسته سیاه‌پوست را برانگیخت که تصمیم آن را برای ارائه یک پلتفرم برای نامزدی که اظهارنظرهای تحریک‌آمیز درباره‌ی نژاد کرده است را زیر سوال بردند. یکی از روسای مشترک کنوانسیون استعفا داد و گروه‌های خارجی به این حضور اعتراض کردند.

NABJ از لحاظ تاریخی دعوت‌هایی را برای نامزدهای ریاست‌جمهوری برای حضور در همایش خود در طول سال‌های انتخابات انجام داده است، اما این اولین باری بود که ترامپ پذیرفت. 

به گفته کن لمون، رئیس NABJ، هریس نیز دعوت شده بود، اما نتوانست این درخواست را در برنامه خود قرار دهد. این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد که با کمپین هریس برای برنامه‌ریزی میزگردی «به صورت حضوری یا مجازی، در مقطعی در ماه سپتامبر» کار می‌کند.

رئیس جمهور سابق همچنین از اظهارات قدیمی معاون خود، سناتور جی.دی ونس حمایت کرد.

ترامپ گفت: «عملاً، اهمیتی ندارد. اگر من را دوست دارید، من برنده خواهم شد. اگر شما مرا دوست ندارید، من برنده نمی‌شوم.»