به گزارش اکوایران، رئیس‌جمهور آمریکا اذعان کرد که ترور رهبر سیاسی حماس کمکی به آتش‌بس در جنگ غزه نکرد.

به نوشته رویترز، پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی جنبش حماس در تهران که واکنش محور مقاومت به تلافی‌جویی علیه اسرائیل را برانگیخت، خطر تشدید تنش‌ها به جنگی گسترده‌تر در خاورمیانه افزایش یافته است. حماس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ترور هنیه را که در مذاکرات غیرمستقیم بین‌المللی برای دستیابی به آتش‌بس در غزه شرکت داشت، تأیید کردند. ایران گفت که این ترور ساعاتی پس از شرکت وی در مراسم ادای سوگند رئیس جمهور جدیدش صورت گرفت.

فلسطنیان نوار غزه نگرانند که ترور هنیه باعث طولانی‌شدن جنگ شود. جو بایدن نیز اواخر روز پنج‌شنبه در پاسخ به این پرسش که آیا ترور هنیه شانس توافق آتش‌بس را از بین می‌برد، به خبرنگاران گفت که این اتفاق کمکی به آتش‌بس نمی‌کند. بایدن همچنین افزود که اوایل روز پنجشنبه با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل گفت‌وگوی مستقیم داشته است.

کابینه نتانیاهو مسئولیت ترور را بر عهده نگرفته، اما او گفته که اسرائیل اخیراً ضربات کوبنده‌ای به نیروهای مقاومت، از جمله حماس و حزب‌الله وارد ساخته است و به هر حمله‌ای با قدرت پاسخ خواهد داد.

تنش‌های اسرائیل با ایران و حزب‌الله نگرانی‌ها از تشدید درگیری در منطقه‌ای که در حال حاضر در بحبوحه حمله اسرائیل به غزه که ده‌ها هزار کشته برجای گذاشته و باعث بحران انسانی شده را افزایش داده است.