به گزارش اکوایران، دونالد جی. ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روز جمعه گفت که موافقت کرده است در چهارم سپتامبر با معاون رئیس جمهور کامالا هریس در رویدادی که توسط فاکس نیوز مدیریت می‌شود، مناظره کند. اگر این اتفاق بیفتد، این دومین مناظره ریاست جمهوری در این دوره از انتخابات و اولین مناظره بین آقای ترامپ و نامزد جدید دموکرات خواهد بود.

به گزارش نیویورک‌تایمز، بر اساس پست آقای ترامپ در سایت رسانه اجتماعی خود، این مناظره قرار است در مکانی مشخص در پنسیلوانیا برگزار شود، ایالتی که باید در آن برنده شوند و می‌تواند به تصمیم‌گیری در مورد انتخابات کمک کند. مجریان فاکس نیوز برت بایر و مارتا مک کالوم خواهند بود.

اوایل شنبه مشخص نبود که آیا خانم هریس با این مناظره و شرایط آن موافقت کرده است یا خیر. نمایندگان کمپین او به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. سخنگوی فاکس نیوز نیز به سوالات پاسخ نداد.

ترامپ گفت که مناظره فاکس نیوز مخاطبان زنده خواهد داشت. مناظره قبلی بین رئیس جمهور بایدن و آقای ترامپ در یک مکان خالی برگزار شد. اگرچه کمپین‌ها با فرمت اولین مناظره موافقت کردند، اما ترامپ قبلاً ابراز تاسف کرد که جمعیتی وجود ندارد.

ترامپ همچنین گفت که «کاملاً آماده پذیرش» خانم هریس به عنوان نامزد جدید دموکرات‌ها است. از آنجایی که مبارزات انتخاباتی او به طور ناگهانی پس از کناره‌گیری آقای بایدن از رقابت‌های انتخاباتی شکل گرفت، او برتری هریس را به عنوان یک «کودتا» در حزب دموکرات توصیف کرد. رئیس‌جمهور سابق در اطلاعیه مناظره‌اش از سازماندهی مجدد در میان مخالفانش شکایت کرد.

آقای ترامپ روز جمعه در شبکه اجتماعی خود گفت: «من صدها میلیون دلار، زمان و تلاش برای مبارزه با جو صرف کردم، و وقتی در مناظره پیروز شدم، یک نامزد جدید را وارد رینگ کردند.»

تاریخ 4 سپتامبر نزدیک به شروع اولیه رای‌گیری در برخی ایالت‌ها است و مدت‌ها پس از آن که خانم هریس احتمالاً نامزدی حزب خود را به دست آورده است. (انتظار می‌رود پس از پایان رای گیری مجازی دموکرات ها در روز دوشنبه، او نامزدی خود را تضمین کند.)

به گفته کارشناسان، اولین مناظره ریاست جمهوری بین پرزیدنت بایدن و ترامپ به میزبانی سی‌ان‌ان، یکی از مهم‌ترین مناظرات ریاست جمهوری در تاریخ بود. آقای بایدن عملکردی ضعیف ارائه کرد که به شدت با ترامپ که مکرراً دروغ‌ها را مطرح می‌کرد، در تضاد بود.

پاسخ‌های گیج‌ کننده بایدن نگرانی‌هایی را در میان همکاران دموکرات‌اش در مورد سن و سلامتی و همچنین توانایی او در شکست دادن ترامپ در انتخابات عمومی ایجاد کرد. پس از چند هفته کاهش تعداد نظرسنجی‌ها و افزایش فشار از سوی متحدان کلیدی، آقای بایدن در 21 ژوئیه اعلام کرد که از رقابت‌های انتخاباتی کناره گیری می‌کند.

هریس ترامپ را برای مناظره به چالش کشیده است و از بی‌میلی قبلی او برای تعهد به قرار ملاقات علیرغم اظهارنظرهای قبلی خود برای مناظره با بایدن «در هر زمان و مکان» انتقاد کرده است.

ترامپ قبلاً موافقت کرده بود که با بایدن برای مناظره دوم به میزبانی ای‌بی‌سی، در 10 سپتامبر مناظره کند.

خانم هریس در گردهمایی خود در آتلانتا در روز سه‌شنبه گفت: «خب دونالد، امیدوارم در مورد دیدار من روی صحنه مناظره تجدید نظر کنی. زیرا به قول معروف «اگر چیزی برای گفتن داری، آن را در مقابلم بگو.»