به گزارش اکوایران، دو مقام اسرائیلی گفتند که اسرائیل به ایالات متحده گفته که اگر حزب الله به عنوان بخشی از انتقام ترور فرمانده ارشد نظامی خود به غیرنظامیان اسرائیلی آسیب برساند، پاسخ ارتش اسرائیل نامتناسب خواهد بود.

به نوشته باراک راوید، گزارش‌گر اکسیوس، مقامات اسرائیلی که می‌گویند خواهان یک جنگ همه جانبه با حزب الله لبنان نیستند، اکنون در تلاشند تا خطوط روشنی برای تعیین آنچه اسرائیل را مجبور به تشدید درگیری و خطر جنگ می‌کند ترسیم کنند.

حسن نصرالله رهبر حزب الله در سخنرانی روز سه شنبه خود گفت که این گروه قصد دارد ترور فؤاد شکر توسط اسرائیل در هفته گذشته در بیروت را تلافی کند. او همچنین گفت که ایران قصد دارد ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس توسط اسرائیل در تهران را تلافی کند. او گفت: «این واقعیت که اسرائیل یک هفته است منتظر پاسخ است، بخشی از مجازات است زیرا این یک جنگ روانی است که بر روحیه تأثیر می‌گذارد.»

مقامات اسرائیلی و آمریکایی می‌گویند فکر می‌کنند حزب الله و ایران قرار است در روزهای آینده حملاتی را علیه اسرائیل انجام دهند، اما هنوز نمی‌دانند دقیقا چه زمانی و چه حملاتی در انتظار است.

چند ساعت قبل از سخنرانی نصرالله، ابراهیم الامین، سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار، مقاله‌ای را در صفحه اول منتشر کرد که در آن گفته بود حزب الله احتمالاً تل آویو را به عنوان بخشی از پاسخ خود هدف قرار خواهد داد.

این روزنامه نزدیک به حزب الله است و الامین به عنوان فردی نزدیک به نصرالله شناخته می‌شود. او نوشت که حزب الله فضای مانور زیادی در رابطه با واکنش خود دارد زیرا در جریان ترور شکر در جنوب بیروت، غیرنظامیان لبنانی کشته شدند.

او نوشت: «اگر حزب الله بخواهد اهدافی را انتخاب کند، ممکن است تل آویو را هدف قرار دهد و غیرنظامیان ممکن است در حاشیه آسیب ببینند. نکته موثر، ضربه زدن به یک مرکز مهم سازمانی است که در مورد ترور تصمیم گرفته و در آن مشارکت داشته است.»

مقامات اسرائیلی این مقاله را اینگونه تفسیر کردند که هدف پاسخ حزب الله می‌تواند مقر ارتش اسرائیل در مرکز تل آویو یا مقر موساد و دیگر پایگاه‌های اطلاعاتی کلیدی در شمال تل آویو باشد.

این پایگاه‌ها همگی نزدیک محله‌های غیرنظامی هستند و اگر موشکی در نزدیکی آن‌ها خطا برود، احتمالاً به غیرنظامیان آسیب می‌رساند.

دو مقام اسرائیلی گفتند که در روزهای اخیر اسرائیل از طریق چندین کانال نظامی به ایالات متحده گفته است که نگران است حزب الله در صورت تلاش برای هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی در مرکز اسرائیل، به مراکز جمعیت غیرنظامی ضربه بزند.

یک مقام ارشد اسرائیلی گفت: «اسرائیل در گفتگوهای داخلی با ایالات متحده تاکید کرده که هزینه یک حادثه ناگوار دیگر برای حزب الله سنگین خواهد بود و اگر حزب الله به عنوان بخشی از تلافی خود به غیرنظامیان آسیب برساند، بهای نامتناسبی را خواهد پرداخت.»