به گزارش اکوایران، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در روز پنجشنبه (18 مرداد) اعلام کرد که مایل است با کامالا هریس، رقیب دموکرات خود، سه مرتبه در ماه سپتامبر مناظره کند و این مناظره‌ها به میزبانی شبکه‌های فاکس، ان‌بی‌سی و ای‌بی‌سی برگزار خواهد شد.

به نوشته ان‌بی‌سی نیوز، دونالد ترامپ و کامالا هریس تأیید کرده‌اند که آن‌ها در مناظره 10 سپتامبر (20 شهریور) شرکت خواهند کرد؛ شبکه ای‌بی‌سی نیز این مناظره را تأیید کرده و میزبان آن خواهد بود. ترامپ همچنین اعلام کرد شبکه سی‌بی‌سی نیوز میزبان یک مناظره میان معاون اول‌های انتخاب شده توسط او و هریس خواهد بود. 

این درخواست ترامپ در حالی مطرح می‌شود که رئیس‌جمهور پیشین آمریکا سعی دارد روند مثبت اخیر کمپین هریس را از آن خود کند. ترامپ اعلام کرده او خواهان آن است که مناظره‌های دیگر در 4 و 25 سپتامبر (14 شهریور و 4 مهر) برگزار شوند.

ترامپ به جزئیات خاصی از مناظره‌ها اشاره نکرده و مشخص نیست که آیا ستاد انتخاباتی او پیشنهادی به ستاد هریس درباره دو تاریخ دیگر ارائه کرده است یا خیر. کمپین هریس بلافاصله در مورد این مناظره‌ها اظهار نظر نکرده است.

از سوی دیگر، ترامپ حملات خود به معاون هریس یعنی تیم والز را شدت بخشیده است. او والز را به خاطر مدیریت شورش‌هایی که در تابستان 2020 پس از قتل جورج فلوید در مینه‌سوتا رخ داد، مقصر دانسته است.