به گزارش اکوایران، به گفته شش نفر، از جمله دستیاران آشنا با شرایط، کمپین کامالا هریس با ورود تیمی از استراتژیست‌های ارشد جدید عملیاتی که جریان امور را در دست گرفته‌اند، درگیر گذر از تنش‌های جدید است.

به گفته سه منبع دیگر وفاداران دیرینه هریس نیز از ادامه حضور برخی از دستیاران بایدن که به خاطر تحقیر معاون رئیس جمهور شهرت دارند، ایراد می‌گیرند.

اصطکاک آشکار نتیجه یک بازنگری بی‌سابقه در بلیت دموکرات‌ها در کمتر از سه ماه قبل از انتخابات است، کاری دلهره‌آور که مستلزم ادغام دو دنیای سیاسی و در عین حال انتخاب نامزد معاونت ریاست‌جمهوری و مبارزه با رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ است. این کار همچنین مستلزم مذاکره در مورد ساختار جدید در بالاترین سطوح سازمان است.

جن اومالی دیلون، مسئول سابق کاخ سفید و رئیس ستاد انتخاباتی بایدن، در یک تماس تلفنی به هریس گفت که نیاز به تضمین‌های خاصی دارد که برخی از قدرت‌های جدید کمپین - از جمله دیوید پلوف، مدیر سابق کمپین انتخاباتی باراک اوباما – قدرت تصمیم‌گیری او را تضعیف نخواهند کرد.

این تماس هفته گذشته پس از آن صورت گرفت که مشاوران حلقه داخلی معاون رئیس جمهور به شدت برای استخدام پلوف، که هریس در کمپین برای ارائه مشاوره می‌‌خواست، تلاش کردند.

پولتیکو، اولین رسانه‌ای بود که علاقه تیم هریس به پلوف را گزارش کرد و اولین بار بود که استخدام او را بیش از یک هفته بعد گزارش داد. پس از تماس اومالی دیلون با معاون رئیس‌جمهور، کمپین هریس ورود پلوف را به فهرستی طولانی از کارکنان اضافه کرد با عناوینی که یکی از دستیاران و یکی از متحدان نزدیک می‌گفت اهمیت یا لزوماً نزدیکی آنها به هریس را نشان نمی‌دهد.

آنها خاطرنشان کردند که جولی چاوز رودریگز، مدیر کمپین انتخاباتی، یکی از دانش آموختگان هریس از سال 2020 که سمت‌های کلیدی در حوزه کاخ سفید و بایدن داشت، وظیفه جدید تمرکز بر ایالت‌های کمربند خورشیدی غرب آمریکا و رای دهندگان لاتین تبار، با توجه به افزایش رقابت هریس در آن ایالت‌ها و تجربه عمیق او، عهده‌دار شد. آنها این تغییر را به‌عنوان تنزل مقامی می‌دانستد.

یکی از مقامات ارشد هریس تاکید کرد که وظایف جدید چاوز رودریگز به شغل فعلی او اضافه شده است و مشاوران ارشد جدید از جمله پلوف، همه دارای یک مقام مشخص هستند. در مورد او، همکاری نزدیک با اومالی دیلون و دیگران برای اجرای استراتژی ایالت به ایالت کمپین علاوه بر مشاوره به هریس است.

افراد دیگری که استخدام شدند عبارتند از استفانی کاتر، استراتژیست کهنه کار، به عنوان مشاور ارشد پیام و استراتژی. میچ استوارت، مشاور ارشد ایالت‌های کلیدی و جن پالمیری، مشاور ارشد داگ امهوف.

اومالی دیلون در مصاحبه‌‌‌ای گفت: «شکی نیست که وقتی شما 2000 نفر دارید و در حال تغییر افرادی هستید که در رده‌های بالا هستند، زمان میبرد تا مطمئن شوید همه سر جای خودشان هستند، و ما هنوز برای رسیدن به این مرحله کار داریم. اما من فکر می‌کنم، در نهایت، وقتی به آنچه که این کمپین در این مدت کوتاه به دست آورده است نگاه می‌کنید، و این که چگونه مردم از کار کردن با رئیس‌جمهور به سمت معاون رئیس‌جمهور به عنوان نامزد اصلی رفتند. این، در هسته خود حمایت واقعا قوی از معاون رئیس جمهور و همکاری قوی را نشان می‌دهد.»

اومالی دیلون نفوذ خود را در ساختار حفظ کرد. دیگر کارکنان بایدن، همه روسای بخش‌‌ها نیز نقش رهبری خود را حفظ کردند. اما برخی از کارکنان بایدن که پیش از این بر روی پورتفولیوی هریس کار می‌کردند، درست زمانی که نشانه‌های هشدار دهنده اولیه عدم اتحاد از دفتر مرکزی ویلمینگتون دلاور نشأت گرفت، شاهد تغییر شغل و جایگاه خود بودند.

همه اینها در حالی است که کمپینی که برای فکر کردن و صحبت کردن برای بایدن ساخته شده بود، مجبور شد به سرعت با هریس، پرچمدار جدیدش، سازگار شود. این باعث ایجاد جناح‌هایی در سطح کارکنان از وفاداران بایدن شد، از جمله برخی که سال‌ها به طور خصوصی از مهارت‌ها و استعداد سیاسی هریس انتقاد کردند.

شیلا نیکس، مشاور ارشد و رئیس ستاد هریس، بیانیه‌ای صادر کرد که در آن پیشرفت کمپین انتخاباتی را با آنچه در مورد ترامپ اتفاق می‌افتد مقایسه کرد.

نیکس گفت: «این تیمی است که ظرف چند هفته کوتاه نامزدش را تغییر داده، شاهد سرازیر شدن صدها میلیون دلار همراه با پشتوانه تاریخی میلیون‌ها رای دهنده بوده و در سراسر کشور در حال گفتگو با رای‌دهندگان بوده است.»

نگرانی در داخل کمپین همچنان ممکن است در طول سه ماهه تا نوامبر از بین برود، اما دستیاران می‌ترسند که دامنه و اهمیت آن افزایش یابد و منجر به ایجاد مشکل در سلسله مراتب فرماندهی شود. کمپین انتخاباتی هریس در سال 2020 به هم ریخته و نامنظم بود و موجب شکستش شد. در دو سال اول معاونت ریاست‌جمهوری‌اش، هریس همچنین شاهد چندین خروج کارکنان و شکاف‌های داخلی بود که این ایده را تقویت کرد که او نمی‌تواند به درستی یک تیم هماهنگ را رهبری کند. اما هریس و کارکنانش سخت کار کرده‌اند تا بر تمام درام‌های قدیمی غلبه کنند و کمپین محدود شده در سال 2024 آخرین آزمایشی است که نشان می‌دهد آیا او می‌تواند این کار را انجام دهد یا خیر.