به گزارش اکوایران، اف‌بی‌آی در اوایل ماه جاری خانه‌های دو آمریکایی را که با رسانه‌های دولتی روسیه مرتبط بودند، از جمله یک بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل و مشاور کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری 2016، بازرسی کرد.

این اقدامات در پی هشدارهای اخیر ایالات متحده مبنی بر تلاش دولت روسیه برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ایالات متحده است.

به گزارش رویترز، یک خانه در دلمار، نیویورک، با اسکات ریتر، بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل متحد و منتقد سیاست خارجی ایالات متحده مرتبط بود، در حالی که خانه دیگری در ویرجینیا با دیمیتری کی سیمز، مشاور اولین کمپین ریاست جمهوری ترامپ در سال 2016 مرتبط بود.

هر دو مرد به طور جداگانه جستجوها را در بیانیه‌های رسانه‌ای تایید کردند.

روسیه همچنان بزرگترین تهدید علیه ایالات متحده است

سازمان اطلاعات ایالات متحده گفته است که روسیه همچنان «تهدید غالب» برای انتخابات ایالات متحده است و مسکو از مجموعه پیچیده‌ای از ابزارها برای حمایت از یکی از نامزدها و ایجاد تفرقه استفاده می‌کند. روسیه این اتهامات را رد می‌کند.

نیویورک تایمز روز چهارشنبه گزارش داد که وزارت دادگستری ایالات متحده تحقیقات جنایی گسترده‌تری را علیه آمریکایی‌هایی که با شبکه‌های تلویزیونی دولتی روسیه همکاری داشته‌اند، آغاز کرده است.

تایمز به نقل از مقامات ناشناس گزارش داد که به زودی جستجوهای بیشتری انتظار می‌رود و اتهامات جنایی احتمالی وجود دارد. دادستان اتهامی علیه سیمز و ریتر اعلام نکرده است.

سیمز که مجری یک برنامه گفتگوی هفتگی در کانال یک تلویزیون دولتی روسیه است، به یک رسانه دولتی دیگر به نام اسپوتنیک گفت که او احساس می‌کند جستجوی اف‌بی‌آی «تلاشی برای ترساندن من، بدنام کردن من و آسیب رساندن به توانایی من برای زندگی در ایالات متحده یا حتی بازدید از ایالات متحده، و آسیب رساندن مالی به من بود.»

ریتر، که در سال 2011 توسط هیات منصفه در یک پرونده حمله جنسی آنلاین زیر سن قانونی محکوم شده بود، گفت که جستجوی اف‌بی‌آی در خانه‌اش به نگرانی‌هایی مربوط می‌شود که دولت ایالات متحده در مورد نقض ادعایی قانون ثبت نام ماموران خارجی دارد. این قانون آمریکایی‌ها را ملزم می‌کند که فعالیت‌های سیاسی خود را به نمایندگی از دولت‌های خارجی افشا کنند.

او این تخلفات را رد کرد و گفت که احساس می‌کند این جستجو تلافی‌ای برای انتقاد او از سیاست خارجی ایالات متحده، از جمله در رابطه با اوکراین است.