به گزارش اکوایران، رابرت کندی به مبارزات انتخاباتی خود پایان داد و از ترامپ حمایت کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز،  رابرت کندی، نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، روز جمعه از ادامه مبارزات انتخاباتی انصراف داده و از دونالد ترامپ جمهوری خواه حمایت کرد. استراتژیست‌ها می گویند که مشخص نیست حمایت کندی به ترامپ کمک کند.

کندی گفت که چندین بار با ترامپ و دستیارانش ملاقات کرده و متوجه شده که آنها بر سر مسائلی مانند امنیت مرزها، آزادی بیان و پایان دادن به جنگ‌هایی که آمریکا درگیری شده، توافق دارند.

او در یک کنفرانس خبری گفت: «هنوز مسائل و رویکردهای متفاوت زیادی وجود دارد که ما همچنان در مورد آن‌ها اختلافات بسیار جدی داریم. اما ما در سایر موضوعات کلیدی هم‌سو هستیم».

کندی گفت که نام خود را از برگه رای در 10 ایالت کلیدی که احتمالاً نتیجه انتخابات را تعیین می‌کند حذف خواهد کرد و به عنوان نامزد در سایر ایالت‌ها باقی خواهد ماند.

خواهر او، کری کندی، روز جمعه گفت که تصمیم او برای حمایت از ترامپ خیانت به ارزش‌های خانواده است. او در شبکه های اجتماعی گفت: «این پایانی غم انگیز برای یک داستان غم انگیز است».

مدت‌ها پیش از این، ستاد‌های انتخاباتی بایدن و ترامپ نگران بودند کندی بتواند از حمایت کافی برای تغییر نتیجه انتخابات برخوردار شود. اما از آنجایی که رقابت انتخاباتی در دو ماه گذشته، با جان سالم به در بردن ترامپ از یک سوءقصد و کناره‌گیری بایدن 81 ساله از ادامه مبارزه، به سرعت تغییر کرد، علاقه رای دهندگان به کندی 70 ساله، کمرنگ شد.

نظرسنجی ایپسوس در اوایل این ماه نشان داد که حمایت از او در سطح ملی به رقم ناچیز 4 درصد کاهش یافته، اما حضور او هنوز هم می‌تواند در رقابت تنگاتنگی مانند رقابت فعلی ترامپ و هریس معنادار باشد.