به گزارش اکوایران، با افزایش ترس از وقوع جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه، ایالات متحده به طور پیوسته نیروهای دریایی خود، از جمله دو گروه ناو هواپیمابر و یک زیردریایی تهاجمی را به این منطقه نزدیک‌تر کرده است. پنتاگون مدعی شد که هدفش بازداشتن ایران و محور مقاومت از حملات شدیدتر به اسرائیل است.

به نوشته نیویورک تایمز، در اوایل این ماه، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده دستور اعزام هواپیماهای جنگی اضافی و کشتی‌های جنگی موشک‌انداز به منطقه را صادر کرد. اکنون دو ناو هواپیمابر (تئودور روزولت و آبراهام لینکلن)، کشتی‌های جنگی و هواپیماهای تهاجمی همراه آن‌ها در خلیج عمان یا نزدیک آن مستقر هستند. آستین همچنین از دستور خود برای اعزام زیردریایی تهاجمی جورجیا به این منطقه را خبر داد که اقدامی غیرمعمول به شمار می‌رود، زیرا پنتاگون به ندرت در مورد حرکات ناوگان زیردریایی خود صحبت می‌کند. جورجیا می‌تواند موشک‌های کروز شلیک کرده و نیروهای کماندویی تفنگداران دریایی را حمل کند.

این دستورات در پاسخ به تهدیدات ایران و محور مقامت در غزه، لبنان و یمن برای حمله به اسرائیل به منظور انتقام از ترور یکی از رهبران ارشد حماس، در تهران صادر شد.

در حالی که ایالات متحده ادعا کرده این اقدامات برای کمک به دفاع از اسرائیل و جلوگیری از جنگ گسترده‌تر منطقه‌ای است، یک مقام ارشد آمریکایی اذعان داشته که تحرکات جدید ارتش آمریکا برای مقابله بهتر با تهدید ایران بوده که می‌تواند فشار بر ارتش اسرائیل جهت نبرد با حزب‌الله لبنان را کاهش دهد.