به گزارش اکوایران، کمپین‌های انتخاباتی دونالد ترامپ و کامالا هریس روز دوشنبه بر سر مناظره ماه آینده ریاست جمهوری ایالات متحده با هم درگیر شدند. تیم معاون رئیس جمهور به دنبال بازگشت به میکروفن‌های باز هستند در حالی که رقیب جمهوری خواه او تهدید کرد که به طور کامل از مناظره خارج می‌شود و گفت که شبکه ای‌بی‌سی که قبلاً برای مناظره مورد توافق قرار گرفته بود مغرضانه است.

ترامپ گفت: «چرا من مناظره علیه کامالا هریس را در آن شبکه انجام دهم؟»

دونالد ترامپ

به گزارش رویترز، برایان فالون، سخنگوی هریس، روز دوشنبه گفت که کمپین معاون رئیس جمهور از این شبکه می‌خواهد که میکروفون نامزدها را در طول مناظره روشن نگه دارد، نه مانند مناظره آخر که میکروفون رقیب در زمان صحبت کردن یکی از کاندیداها خاموش بود.

فالون در بیانیه‌ای گفت: «معاون رئیس‌جمهور آماده است تا با دروغ‌ها و وقفه‌های مداوم ترامپ در زمان واقعی مقابله کند. ترامپ باید از پنهان شدن در پشت دکمه بی‌صدا دست بردارد.»

جیسون میلر، مشاور ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ، در بیانیه‌ای گفت که آنها قبلاً با همان شرایط مناظره ماه ژوئن سی‌ان‌ان که میکروفون‌ها را خاموش کرده بود، موافقت کرده‌اند و افزود: «ما گفتیم هیچ تغییری در قوانین توافق شده وجود ندارد.»

اما ترامپ بعداً به خبرنگاران گفت که ترجیح می‌دهد میکروفون خود را روشن نگه دارد. ترامپ گفت: «برای من فرقی نمی‌کند. احتمالاً ترجیح می‌دهم آن را روشن کنم. اما توافق بر این بود که مانند دفعه قبل باشد.»

نمایندگان ای‌بی‌سی بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

هریس پس از کناره‌گیری جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه گذشته، نامزدی دموکرات‌ها را به دست آورد و گفته بود که مناظره 10 سپتامبر را که توسط ای‌بی‌سی میزبانی شده بود، برگزار می‌کنند.

بایدن برای مناظره‌های قبلی فشار آورده بود، به این امید که بتواند کمپین خود را تقویت کند و نور روشن‌تری بر تفکرات ترامپ بتاباند. اما عملکرد او در رویارویی 27 ژوئن زنگ خطری را در حزبش به وجود آورد و او هفته‌ها بعد به رقابت خود پایان داد.

نامزدهای معاونت ریاست جمهوری، سناتور جمهوری خواه جی.دی ونس و فرماندار دموکرات مینه‌سوتا، تیم والز روز اول اکتبر در شبکه سی‌بی‌اس مناظره خواهند کرد.