به گزارش اکوایران، نیروی هوایی اوکراین بامداد دوشنبه اعلام کرد روسیه رگباری از پهپادها، موشک‌های کروز و بالستیک را به‌سمت کیف پرتاب کرده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، چندین انفجار در ساعات اولیه روز دوشنبه پایتخت اوکراین را لرزاند و ساکنان را به پناهگاه‌ها فرستاد.

آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین در پی این حمله در صفحه تلگرام خود نوشت: «برای همه چیز پاسخی وجود خواهد داشت» و تاکید کرد که «دشمن آن را احساس خواهد کرد.»

به گفته نیروی هوایی روسیه چندین گروه موشک کروز همراه با موشک بالستیک و چند پهپاد شلیک کرده و کیف را هدف قرار داده است.

سرهی پوپکو، رئیس اداره نظامی شهر کیف گفت: بیش از ۱۰ موشک کروز، حدود ۱۰ موشک بالستیک و یک پهپاد شلیک شده به پایتخت اوکراین و حومه آن توسط پدافند هوایی اوکراین منهدم شد.

به‌گزارش رسانه‌های اوکراینی، یک انفجار نیز در خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین، رخ داد.

اولک سیینهوبوف، رئیس منطقه خارکیف، حمله صبح زود به‌منطقه صنعتی خارکیف را تایید کرد و گفت که این حمله باعث آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی و چندین ساختمان دیگر شد.

این حمله یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که ارتش روسیه اعلام کرد ۱۵۸ پهپاد اوکراینی را که به‌چندین منطقه روسیه حمله کرده بودند، رهگیری و نابود کرده است، که یکی از بزرگ‌ترین حملات اوکراین در جنگی است که حدود دو سال و نیم به طول انجامیده است.

این حمله موشکی روسیه، چند هفته پس از نفوذ نیروهای اوکراینی به منطقه کورسک روسیه صورت می‌گیرد؛ حمله‌ای که نیروهای مسکو تاکنون برای عقب راندن آن تلاش کرده‌اند و کرملین نیز قول داده به آن پاسخ دهد.