به گزارش اکوایران، دونالد ترامپ در تلاش است تا شخصیت کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها را به‌عنوان نیرویی برای تغییر درهم بشکند و اعتبار شخصی او را به‌عنوان یک رئیس‌جمهور بالقوه از بین ببرد. این در حالی است که رقابت آن‌ها در 9 هفته پایانی قبل از روز انتخابات ادامه دارد.

در روزهای اخیر، رئیس‌جمهور سابق از حمله گسترده‌ای با استفاده از سیاست‌های توهین‌محور که با آن در سال 2016 قدرت را به دست آورد، استفاده کرده، حتی در حالی که مشاورانش از او ‌خواسته‌اند توجه خود را بر نگرانی‌های اصلی رأی دهندگان از جمله قیمت‌های بالا و مهاجرت متمرکز کند.

به گزارش سی‌ان‌ان، او از تراژدی‌های خارجی استفاده می‌کند تا معاون رئیس‌جمهور را به مسئولیت در مرگ سربازان آمریکایی در افغانستان متهم کند و ادعا کند که او در قتل اسرا در غزه همدست است.

ترامپ و حامیانش در تکرار کمپین‌های حزب جمهوری‌خواه که نامزدهای دموکرات را لیبرال‌های افراطی می‌نامند، سعی می‌کنند هریس را یک کمونیست و یک «بلشویک» معرفی کنند.

کریستی نوم، فرماندار داکوتای جنوبی، تیم والز، معاون اجرایی هریس را به دلیل اینکه زمانی در چین تدریس می کرد، به عنوان یک «خطر امنیتی» مورد انتقاد قرار داد. و ترامپ همچنین شروع به اشاره به این موضوع کرد که انتخابات آینده ممکن است «آزاد و منصفانه» نباشد و در مصاحبه‌ای که یکشنبه پخش شد گفت که متهم کردن او به دلیل «دخالت» در انتخابات 2020 مضحک است. این و دیگر اظهارنظرهای اخیر شبح یک کابوس ملی دیگر را در صورت شکست او در ماه نوامبر و امتناع از پذیرش شکست ایجاد کرده است.

ناامیدی ترامپ برای به دست آوردن قدرت باعث شده است که او سیاست‌های خود را در مورد حقوق باروری تغییر دهد، زیرا به دنبال کاهش شکاف جنسیتی بزرگ در نظرسنجی‌ها است. اما اعتبار او ممکن است پس از تشکیل اکثریت محافظه‌کار دادگاه عالی که حق سقط جنین خودخواسته در سراسر کشور را در قانون اساسی لغو کرد، از بین رفته باشد.

ترامپ در تلاش است تا از زیر بار مسئولیت‌های خود را شانه خالی کند

ترامپ توهین‌های خود را به برخی از تندروترین لفاظی‌های سیاسی در سال‌های اخیر، حتی با معیارهای خودش، تبدیل کرده و این به این معنی است که دو ماه آینده احتمالاً بی‌رحمانه خواهد بود.

سؤال این است که آیا این رگبار حملات صرفاً در برانگیختن احساس خشمی که ترامپ برای هدایت پایگاه خود در نظرسنجی‌ها استفاده می‌کند موفق است یا اینکه شروع به تاثیر منفی بر هریس در حاشیه ایالت‌های کلیدی می‌کند.

شاید منطقی باشد که ترامپ هر چیزی را که فکرش را می‌کند به هریس نسبت دهد. در دو انتخابات ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور سابق هرگز از 49 درصد آرا در ایالت‌های به اصطلاح دیوار آبی پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین یا در شمارش مردمی ملی بالا نرفت.

اما رفتار ترامپ خطرات خودش را به همراه دارد. کارهای او در هفته گذشته، از جمله عکس‌برداری کمپین تبلیغاتی در گورستان ملی آرلینگتون که ممکن است قانون را نقض کرده باشد، می‌تواند هشدارهای هریس مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها به دنبال فرصتی برای پشت سر گذاشتن تلخی و هرج و مرج دوران ترامپ هستند را تقویت کند.

ترامپ

اگرچه هریس رقابت را به مسابقه شانه به شانه بازگردانده است، کمپین او همچنان تهدید قوی ترامپ را می‌شناسد. جنیفر اومالی دیلیون، مدیر کمپین انتخاباتی هریس، در یادداشت آخر هفته خود نوشت: «اشتباه نکنید: 65 روز آینده بسیار سخت خواهد بود. این رقابت به طرز باورنکردنی نزدیک باقی خواهد ماند و جلب نظر رأ‌ی‌دهندگانی که در این انتخابات تصمیم‌گیرنده هستند برای پیروزی نیاز به کار فوق العاده‌ای دارد.»

هریس در دیترویت و با بایدن در پیتسبورگ برای بزرگداشت روز کارگر در روز دوشنبه کارزار انتخاباتی برگزار کرد که نشان دهنده اهمیت اعضای اتحادیه است.

کارگران یقه آبی به طور سنتی به دموکرات‌ها رأی می‌دادند، اما تحول فرهنگی ترامپ در جمهوری‌خواهان اکنون برای بسیاری از کارگران، به‌ویژه در مناطق روستایی جذاب است. و حضور هریس در کنار بایدن نشان داد که چگونه رئیس‌جمهور می‌تواند به مبارزات انتخاباتی او در ایالتی و در میان جمعیتی که محبوبیت دارد کمک کند.

تحولات مبارزات انتخاباتی یک هفته قبل از دیدار حساس بین هریس و ترامپ در مناظره که قرار است در 10 سپتامبر در فیلادلفیا برگزار شود، یکی از آخرین نقاط عطف قابل پیش‌بینی این کمپین است. انتخابات با رای‌گیری پستی از اواخر این هفته آغاز می‌شود.

تلاش‌های اولیه ترامپ برای توصیف هریس شکست خورده است

تهاجم سیاسی وحشیانه ترامپ هشداری برای هریس در مورد آنچه ممکن است در پیش باشد است و تاکیدی بر این است که ادامه روند آرام نامزدی ناگهانی، انتخاب والز و کنوانسیون موفق او چقدر سخت خواهد بود. اما شدت عمل رئیس جمهور سابق همچنین نشانه‌ای است از این که تلاش‌های اولیه او برای توصیف هریس کارساز نبوده است.

هریس از سوی جمهوری‌خواهان به دلیل عدم مشخص بودن سیاست‌هایش و تغییر مواضع قبلی در مورد فرکینگ و مهاجرت مورد انتقاد قرار می‌گیرد. اما به نظر می‌رسد اتخاذ مواضع میانه‌روی او، ترامپ را تحت فشار قرار داده و تلاش‌های او برای انجام یک حمله سیاسی قاطع را ناکام گذاشته است. تصمیم او برای بالا بردن قیمت‌های مواد غذایی با تعهد به سرکوب غول‌های سوپرمارکت ممکن است توضیح دهد که چگونه فاصله او با ترامپ در مورد اینکه چه کسی در اقتصاد بیشتر مورد اعتماد است کاهش پیدا کرده است.

مسائل مربوط به بازدید ترامپ از گورستان ملی آرلینگتون در هفته گذشته همچنین نشان داد که چگونه تاکتیک‌های سخت رئیس جمهور سابق می‌تواند به او آسیب برساند.

تجلیل ترامپ از 13 نظامی آمریکایی که در یک بمب گذاری انتحاری در بحبوحه تخلیه پر از هرج و مرج آمریکا از افغانستان در سال 2021 کشته شدند، یکی از بدترین لحظات دولت بایدن-هریس را برجسته می‌کند. و در حالی که معاون رئیس‌جمهور در جلسات اتاق موقعیت درباره بحران حضور داشت، هنوز مشخص نیست که آیا ترامپ می‌تواند مسئولیت شخصی مرگ این سربازان را در زمانی که بایدن فرمانده کل قوا بود در ذهن رای‌دهندگان بر گردن هریس بیاندازد یا نه.

در حالی که برخی رای‌دهندگان ممکن است فکر کنند که او به سربازان کشته شده احترام می‌گذارد، دیگران ممکن است با هریس موافق باشند که او از مرگ آمریکایی‌ها در جنگ‌های خارجی برای منافع سیاسی استفاده می‌کند.

در مورد مسائل دیگر، هریس از کشاندن درگیری‌های سیاسی با ترامپ که ممکن است وجهه او را خدشه‌دار کند، خودداری می‌کند. به عنوان مثال، دانا بش هفته گذشته در مصاحبه‌ای اختصاصی از معاون رئیس جمهور در مورد ادعای ترامپ مبنی بر اینکه او «به دلایل سیاسی سیاه‌پوست شد» پرسید. هریس پاسخ داد: «همان کتاب بازی کهنه قدیمی. سوال بعدی، لطفا.»

هریس

سارافینا چیتیکا، سخنگوی هریس والز، نظر خود را درباره بحث گسترده‌تر کمپین انتخاباتی مبنی بر اینکه زمان آن رسیده که غرایز دیکتاتورمآبانه ترامپ را به گذشته بسپاریم، بیان کرد. «مردم آمریکا آماده راه جدیدی هستند. آنها می‌دانند که معاون رئیس‌جمهور هریس، دادستان سرسختی است که ما به آن نیاز داریم تا صفحه هرج و مرج، ترس و تفرقه را ورق بزنیم و از حاکمیت قانون حمایت کنیم.»

ترامپ به تلاشی جدی برای انجام هر کاری برای سرنگونی هریس ایمان دارد. معاون رئیس‌جمهور در مقابل مطمئن است که تلاش‌های افراطی او برای انجام این کار، رأی‌دهندگان زیادی را متقاعد می‌کند که او برای بازگشت به کاخ سفید مناسب نیست.