به گزارش اکوایران، نیروهای اوکراینی سد راه پیشروی روسیه به سمت یک شهر کلیدی شرقی شدند.

به نوشته نیویورک‌تایمز، بر اساس نقشه‌های میدان نبرد، مدافعان اوکراینی در یک منطقه کلیدی در جبهه جنگ، پیش‌روی‌های بی‌امان روسیه در شرق اوکراین را متوقف کرده‌اند. با این حال، روسیه به پیش‌روی در مناطق دیگر ادامه داده و به بمباران دوربرد شهرهای دورتر فشار آورد.

بر اساس این گزارش، در شرق اوکراین، حمله روسیه به شهر پوکروفسک اوکراین، که در ماه‌های اخیر به کانون جنگ تبدیل شده، برای یک هفته متوقف شده -علی‌رغم ادامه پیشروی‌ها در جاهای دیگر.

با این حال، نبرد در روستاها و مزارع شرق شهر، که یک مرکز لجستیکی برای دفاع اوکراین از منطقه شرقی دونباس است، همچنان در جریان است و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نیروهای روسی در این منطقه از هدف خود برای پیشروی به سمت شهر دست کشیده باشد. 

در تلاشی مخاطره‌آمیز و غافلگیرکننده برای کاهش فشار بر سربازان در جبهه شرقی، اوکراین ماه گذشته حمله به خاک روسیه را آغاز کرد و به سرعت قلمروهای بیشتری را در داخل روسیه به تصرف خود درآورد. اما ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه در سخنانی در یک مجمع اقتصادی گفت که ارتش روسیه نیروهایش را از منطقه دونباس اوکراین -که آن را «اولویت اول» ارتش می‌خواند- برای دفاع از خاک روسیه منحرف نخواهد کرد.

جنگ اوکراین

اوکراین نیروهای خود را در منطقه اطراف پوکروفسک با سربازان دو تیپ تقویت کرده است.  تیپ 12 گارد ملی اوکراین، روز جمعه بیانیه‌ای در تلگرام منتشر کرد و گفت که سربازان به نیو یورک، شهری در امتداد لبه شمالی پیشروی روسیه به سمت پوکروفسک مستقر شده‌اند. در این بیانیه آمده است: «وقتی این تیپ به منطقه اعزام شد، وضعیت در خط مقدم فاجعه‌بار بود. با وجود نبرد شدید، سربازان ما در صف اول ایستاده اند.» در این بیانیه آمده است که سربازان در حال انجام ضدحمله های محلی در این منطقه هستند.

نیروهای روسی تا ماه اوت به سرعت به سمت شهر حرکت کرده بودند و مزارع باز و روستاهای کوچک را در جهت غرب تحت فشار قرار دادند. نقشه های میدان نبرد نشان می دهد که این پیشروی مستقیم به سمت پوکروفسک یک هفته پیش در نزدیکی شهر سلیدوف متوقف شد.

اما پیشروی روسیه در جهت جنوبی ادامه یافته، جایی که ارتش روسیه تقریباً منطقه تحت کنترل اوکراین بین شهرهای پوکروفسک و کوراخوف را محاصره کرده است.

ژنرال الکساندر سیرسکی، فرمانده کل ارتش اوکراین، در مصاحبه ای که روز پنجشنبه پخش شد به سی ان ان گفت که اوکراین خطوط دفاعی را تثبیت کرده و حمله روسیه به سمت پوکروفسک «یک متر» جلو نرفته است. او درباره حرکت روسیه در جهت جنوب صحبت نکرد.