به گزارش اکوایران، به نظر می‌رسد دوره ماه عسل مبارزات انتخاباتی کامالا هریس برای رسیدن به کاخ سفید پس از یک هفته کاهش امتیاز در نظرسنجی‌ها به همراه حملات جدی‌تر، به پایان رسیده است.

هشدار نظرسنجی‌ها و دو ماه کلاسیک برای رسیدن به خط پایان

هریس و تیم والز، معاونش، پس از برکناری جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی در 21 ژوئیه از موجی از حمایت‌ها برخوردار بودند. اما در هفت روز گذشته، هریس با مشکلات متعددی مواجه شده است که تهدیدی برای مبارزات انتخاباتی او در سال 2024 است.

به گزارش نیوزویک، از جمله انتقادات علیه او و دولت بایدن پس از پیدا شدن جسد شش اسیر اسرائیلی در تونلی در شهر رفح در جنوب غزه رخ داد. هریس قبلاً به اسرائیل هشدار داده بود که در بحبوحه جنگ با گروه حماس، حمله نظامی به رفح «اشتباه» است.

هفته گذشته خانواده‌های سربازان آمریکایی که در حمله بمب‌گذاری اوت 2021 در فرودگاه کابل در جریان خروج از افغانستان جان باختند، برای محکوم کردن هریس در پاسخ به انتقاد او از بازدید اخیر دونالد ترامپ از گورستان ملی آرلینگتون متحد شدند.

انتخابات آمریکا

هریس همچنین نشانه‌های هشداردهنده‌ای را در نظرسنجی‌ها مشاهده می‌کند، از جمله کاهش برتری بر ترامپ که معاون رئیس‌جمهور پیش از این از آن برخوردار بود.

کارل کاوالی، استاد علوم سیاسی در دانشگاه جورجیا شمالی، گفت که رقابت بین هریس و ترامپ به یک «دو ماهه کلاسیک برای رسیدن به خط پایان» تبدیل شده است و شور و شوق تازه برای مبارزات انتخاباتی دموکرات‌ها در حال کاهش است.

کاوالی به نیوزویک گفت: «علیرغم همه‌چیز، در یک هفته گذشته یا بیشتر، حرکت هریس متوقف شده و احتمالاً حداقل تا حدودی معکوس شده است. آنها (هریس و والز) دیگر در کانون توجه نیستند.»

کاهش پیشرفت در نظرسنجی‌ها

در 2 سپتامبر، نظرسنجی اکتی ووت از 1000 رای دهنده احتمالی نشان داد که برتری 5 امتیازی قبلی هریس نسبت به ترامپ در اواخر اوت به طور پیوسته به کمتر از 2 درصد کاهش یافته است.

در جای دیگر، مدل پیش‌بینی انتخابات 2024 ایجاد شده توسط پیش‌بینی‌کننده نیت سیلور نشان می‌دهد که شانس ترامپ برای برنده شدن در رقابت نوامبر در هفت روز گذشته بهبود یافته است.

در اول سپتامبر، سیلور گفت که مدل او نشان می‌دهد که شانس ترامپ برای کسب آرای لازم در کالج الکترال برای پیروزی 55.8 درصد است، در حالی که برای هریس 44 درصد است. از 5 سپتامبر، شانس هریس برای برنده شدن در رقابت 2024 به 39.7 درصد کاهش یافته، در حالی که شانس ترامپ به 60.1 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که هریس در نظرسنجی‌های ملی در مجموع پیشی گرفته است. سیلور می‌نویسد: «نظرسنجی‌های ملی برای هریس خوب به نظر می‌رسند، اما احتمال تقسیم کالج الکترال / آرای مردمی تقریباً 20 درصد است.»

در مقایسه، مدل پیش‌بینی 538 نشان می‌دهد که هریس 57 درصد شانس برنده شدن و ترامپ 42 درصد شانس دارد.

انتخابات آمریکا

سایت آنلاین پلی مارکت نیز در هفت روز گذشته شانس ترامپ را برای شکست هریس افزایش داده است. در اول سپتامبر، این پلتفرم که کاربران می‌توانند بر روی احتمال وقوع رویدادهای جهانی رای «بله» یا «نه» بگذارند، احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات را 50 درصد و هریس را 48 درصد پیش‌بینی کرد. تا 6 سپتامبر، ترامپ 51 درصد شانس داشت و هریس با 4 امتیاز کمتر 47 امتیاز داشت.

با این حال، هریس می‌تواند با دانستن اینکه او در دو ماه پایانی کمپین انتخاباتی با منابع مالی بسیار بزرگ‌تری از ترامپ پیش می‌رود، احساس آرامش کند.

تیم هریس اعلام کرد در ماه اوت 361 میلیون دلار در مقایسه با 130 میلیون دلار ترامپ جمع‌آوری کرده است. کمپین هریس افزود که در پایان ماه گذشته 404 میلیون دلار پول نقد در اختیار داشت، در حالی که ستاد انتخاباتی ترامپ 295 میلیون دلار داشت.

شان فریدر، استادیار علوم سیاسی در دانشگاه فلوریدا شمالی، به نیوزویک گفت: «من انتظار ندارم تا زمان مناظره 10 سپتامبر که یکی از تنها فرصت‌های آشکار برای تغییر شرایط است، هیچ تغییر واقعی در نظرسنجی‌ها ایجاد شود. از لحاظ تاریخی، مناظره‌ها تقریباً بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری هیچ تأثیری ندارند، اما اگر شکاف عملکردی بین نامزدها بسیار زیاد باشد، این مسئله می‌تواند تغییر کند. این امر مستلزم آن است که هم یکی از نامزدها به طور غیرعادی خوب عمل کند و هم نامزد دیگر به طور غیرمعمول ضعیف عمل کند. اگر این اتفاق بیفتد، به طور قابل توجهی بیشتر احتمال دارد که هریس عملکرد خوبی داشته باشد و ترامپ ضعیف باشد، نه برعکس.»

حوادث آرلینگتون

هریس این هفته فقط در نظرسنجی‌ها صدمه ندیده است. معاون رئیس جمهور همچنین بلافاصله پس از سالگرد بمب گذاری انتحاری که منجر به کشته شدن 13 سرباز آمریکایی در جریان تخلیه افغانستان، که تحت نظارت بایدن بود، مورد انتقاد شدید خانواده‌ها قرار گرفت.

هریس قبلاً ترامپ را به خاطر بازدید از گورستان ملی آرلینگتون مورد انتقاد قرار داده بود، جایی که تیم ستاد انتخاباتی رئیس جمهور سابق با کارکنان گورستان که تلاش می‌کردند از فیلمبرداری آنها جلوگیری کنند، درگیر شدند. هریس در بیانیه‌ای گفت: «این گورستان مکانی برای سیاست نیست. ترامپ مردی است که جز خدمت به خود نمی‌تواند چیزی را درک کند.»

ترامپ

در پاسخ، ترامپ کلیپ‌های متعددی از حمله خانواده‌های سربازان به هریس و مقصر دانستن او و دولت بایدن در قتل سربازان در افغانستان به اشتراک گذاشت.

جیم مک‌کالوم، پدر سرجوخه رایلی مک‌کالوم، در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، گفت: «اظهارات اخیر شما در رابطه با سفر ترامپ به آرلینگتون مملو از چیزی جز دروغ و فریب نیست. شب‌ها چطور می‌خوابید وقتی می‌دانید این شما هستید، این دولت شما و بایدن هستید که که مسئول مرگ 13 فرزند ما هستید؟»

هرمان لوپز، پدر سرجوخه هانتر لوپز، گفت که خانواده او در سه سال پس از حمله فرودگاه کابل «هیچ حمایتی» از هریس ندیده‌اند. لوپز گفت: «به عنوان پدر یک سرباز، می‌دانم که شما از ما حمایت نکرده‌اید، می‌دانم که از دیگر خانواده ها حمایت نکرده‌اید. لطفا از این نوع نظرات خودداری کنید، زیرا حمایتی نشان نداده‌اید. سخنان شما پوچ است.»

انتقاد از کشته شدن اسرای اسرائیلی

هریس و دولت بایدن این هفته پس از کشف اجساد شش اسیر از جمله هرش گلدبرگ پولین آمریکایی که توسط حماس در تونلی در زیر رفح نگهداری می‌شدند، با انتقادات زیادی روبرو شدند.

والدین گلدبرگ-پولین، جان پولین و ریچل گلدبرگ، ماه گذشته در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در شیکاگو سخنرانی کردند.

اسرای اسرائیلی

این مسئله پس از آن صورت گرفت که بایدن و هریس به اسرائیل نسبت به ورود به رفح در نوار غزه هشدار دادند. در ماه مارس، بایدن گفت که تهاجم اسرائیل به رفح برای ایالات متحده «خط قرمز» خواهد بود. هریس در همان ماه در گفتگو با ای‌بی‌سی گفت که عملیات نظامی در رفح «اشتباهی بزرگ» از سوی اسرائیل خواهد بود.

سناتور جمهوری خواه آرکانزاس تام کاتن یکی از کسانی بود که در پی کشف اجساد اسرا، هریس و بایدن را محکوم کرد.

کاتن در گفتگو با شبکه ان‌بی‌سی گفت: «باید توجه داشته باشیم که این اسرا در تونل‌های زیر رفح کشف شدند. جایی که جو بایدن و کامالا هریس ماه‌ها بر اسرائیل فشار آوردند که وارد نشود و از تحریم تسلیحاتی استفاده کردند تا مانع از ورود آنها شوند.»

جنجال مک دونالد

ترامپ همچنین ادعاهایی مبنی بر دروغ گفتن هریس در مورد کار برای مک دونالد را تکرار کرده است.

او یکشنبه در تروث نوشت: «رفیق کامالا هریس در مورد کار در مک دونالد دروغ گفت. او هرگز در آنجا کار نکرد.»

انتخابات آمریکا

در حالی که تنها دو ماه تا انتخابات نوامبر باقی مانده است، به گفته کاوالی ترامپ و هریس هر دو اساساً از نظر انتقاد احتمالی رای‌دهندگان در شرایط برابر هستند.

کاوالی به نیوزویک گفت: «اتفاقات رخ خواهند داد و هر دو نامزد باید به آنها واکنش نشان دهند. هر دو اشتباه خواهند کرد و باید با عواقب آن کنار بیایند. بله، هریس همچنان می‌تواند بر پیشروی خود تمرکز کند و در نهایت برنده شود، اما او دیگر مرکز توجه نیست. ترامپ می‌تواند همین کار را انجام دهد و عوامل مشابهی را باید در نظر بگیرد.»