به گزارش اکوایران، پیش از مناظره ریاست‌جمهوری این هفته بین دونالد ترامپ و کامالا هریس، پیت بوتجیج، وزیر حمل‌ونقل ایالات متحده و جان فترمن، سناتور دموکرات پنسیلوانیا در روز یکشنبه به معاون‌اول جو بایدن هشدار دادند.

به نوشته نیوزویک، کامالا هریس برای اولین‌بار در روز سه‌شنبه، برای مناظره با دونالد ترامپ به روی صحنه خواهد رفت. هیجان این رویداد بالا خواهد بود؛ زیرا پس از عملکرد ناامیدکننده جو بایدن در مناظره اواخر ژوئن، اکنون آمریکایی‌ها خود برای تماشای مناظره مورد انتظار هریس-ترامپ، آماده می‌کنند.

مأموریت فراانسانی

عملکرد بایدن در مناظره به نگرانی‌ها در مورد سن و تواناییش برای شکست ترامپ دامن زد و باعث شد برخی‌ها دموکرات‌ها او را تشویق کنند از این رقابت خارج شود تا حزب بتواند نامزد جدیدی برگزیند. چند هفته‌ بعد در ۲۱ جولای، بایدن اعلام کرد که مبارزات انتخاباتیش را به پایان می‌رساند و از هریس برای جایگزینی خود حمایت کرد. سپس هریس کارزار انتخاباتی خود را کلید زد و بعداً در کنگره ملی حزب دموکرات، رسماً نامزدی حزب را پذیرفت.

انتخابات آمریکا

بوتجیج در مصاحبه روز یک‌شنبه سی‌ان‌ان با هشدار در مورد مناظره پیش روی، گفت که اگرچه هریس «متمرکز و منظم» است، اما برای «مقابله» با ترامپ به چیز بیشتری نیاز خواهد داشت. او توضیح داد: «فکر می‌کنم وظیفه اصلی این خواهد بود که اطمینان حاصل کنیم آمریکایی‌ها تفاوت در نگاه‌ها را درک کرده و به آن‌ها یادآوری شود در مورد مسائلی که بیشترین اهمیت را برایشان دارند، با هریس هم‌نظر هستند. او رهبری بسیار متمرکز و منظم است، اما مقابله با دونالد ترامپ در یک مناظره نیاز به تمرکز و نظم تقریباً فراانسانی دارد».

بوتجیج افزود سخنانش از آن روی بوده که ترامپ «استاد» تبدیل‌کردن همه چیز به نمایشی در مورد خودش است. وزیر دولت بایدن توضیح داد: «نه به این دلیل که دونالد ترامپ استاد توضیح ایده‌های سیاسی و نحوه بهبود زندگی مردم بوده، بلکه او استاد تبدیل‌کردن هر شکل یا فرمت تلویزیونی به نمایشی است که همه چیز در مورد اوست. هرچه کمتر در مورد ترامپ حرف بزنیم و بیشتر در مورد شما (مردم) صحبت کنیم، برای معاون‌اول رئیس‌جمهور بهتر خواهد بود».

خدای مناظره

فِتِرمن، سناتور پنسیلوانیا نیز در مصاحبه دیگری با سی‌ان‌ان در مورد پیش‌بینی خود از مناظره بین دو نامزد صحبت کرد و هشدار داد که اگرچه ترامپ «مناظره‌گر خوبی است»، هریس «عالی عمل خواهد کرد». او خاطرنشان کرد: «این یک مناظره مستقیم خواهد بود، هریس قطعاً عالی عمل خواهد کرد، اما دونالد ترامپ هم خوب خواهد بود. منظورم این است که همه ما می‌توانیم به یاد داشته باشیم که او همه جمهوری‌خواهان را (در مناظره) نابود کرد، او یک مناظره‌کننده خوب است. اما نهایتاً من باور ندارم که نتیجه این مناظره قطعی باشد».

انتخابات آمریکا

در پاسخ به سخنان بوتجیج و فترمن، استیون چنگ، سخنگوی ترامپ در بیانیه‌ای با حمله به هریس، به نظرسنجی‌ها در ایالت‌های نبرد اشاره کرد. او گفت: «نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ترامپ در سطح ملی و در ایالت‌های نوسانی غالب بوده زیرا رأی‌دهندگان خواهان بازگشت به سیاست‌های طرفدار آمریکا هستند که واقعاً کار می‌کنند؛ نه سیاست‌های ضعیف، شکست‌خورده و خطرناک لیبرال رفیق کامالا».

برگ برنده ترامپ در ایالت کلیدی

طبق آخرین میانگین نظرسنجی نیویورک تایمز/کالج سینا، هریس در ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا اندکی پیشتاز است. او و ترامپ در نوادا، جورجیا، کارولینای شمالی و آریزونا مساوی هستند. میانگین نظرسنجی FiveThirtyEight نشان می‌دهد که ترامپ در آریزونا و کارولینای شمالی جلو بوده، در حالی که هریس در جورجیا، میشیگان، نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسین اندکی پیشتاز است.

این اولین‌باری نیست که فترمن به هریس هشدار می‌دهد که پیروزی در انتخابات آسان نخواهد بود، همانطور که ماه گذشته او به «تأثیر انکارناپذیر» ترامپ در پنسیلوانیا و توانایی او برای «ایجاد ارتباط قوی با مردم پنسیلوانیا» در سال ۲۰۱۶ اشاره کرد که باعث شد تا برنده انتخابات آن دوره شود.

ترامپ

فترمن در مصاحبه‌ای با شبکه نیوزمَکس در ماه آگوست، تاریخچه رأی‌دادن پنسیلوانیایی‌ها و تأثیری که رأی‌دهندگان این ایالت می‌توانند بر انتخابات داشته باشند را توصیف کرد.

با ۱۹ رأی الکترال، پنسیلوانیا از نظر تاریخی یکی از ایالت‌های نوسانی بوده، اما طبق سایت پیش‌بینی سیاسی 270toWin، تا پیش از سال ۲۰۱۶ در شش انتخابات به دموکرات‌ها رأی داده است.

در سال ۲۰۲۰، بایدن با ۱.۲ درصد اختلاف برنده پنسیلوانیا شد و فترمن خاطرنشان کرد که اگرچه معتقد است رقابت این بار نزدیک خواهد بود، اما گفت که برنده‌شدن در شهرستان‌هایی مانند اری و باکس چیزی است که می‌تواند پیروزی هر یک را در این ایالت تثبیت کند.

او توضیح داد: «فکر می‌کنم پیام هریس-والز در نهایت پیروز خواهد شد و این همان چیزی است که پنسیلوانیا به دنبال آن بوده و به همین دلیل است که من اساساً معتقدم پنسیلوانیا رئیس‌جمهور را انتخاب خواهد کرد و به همین دلیل است که هریس رئیس‌جمهور بعدی ما خواهد بود».