به گزارش اکوایران، محمد بن سلمان فقط ۲۹ سال داشت که ملک عبدالله از دنیا رفت و ملک سلمان به پادشاهی عربستان سعودی دست پیدا کرد. از آن‌جا که ملک سلمان با بیماری‌هایی نظیر فراموشی و زوال عقل مواجه است، عملا محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی‌ها قدرت را در این کشور به دست گرفته است.

حالا بن سلمان در ۳۸ سالگی توانسته تغییرات و تحولات بزرگی در کشوری ایجاد کند که محل تولد اسلام است. او از یک‌سو به دنبال قطع وابستگی عربستان به درآمدهای نفتی است و از سوی دیگر به ظاهر، می‌خواهد آزادی‌هایی به زنان ببخشد و آن‌ها را وارد جامعه کار در عربستان کند.

به‌تازگی، فردی به اسم سعد بن خالد بن سعدالله الجبری که در گذشته مشاور محمد بن نایف، ولیعهد مخلوع سعودی‌ها بوده و جزو نزدیک‌ترین مقامات به بن سلمان به شمار می‌آمده، در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی از اسراری درباره ولیعهد فعلیِ سعودی‌ها پرده‌برداری کرده است.

الجبری از سال ۲۰۱۷ تا کنون در کانادا زندگی می‌کند. از طرف عربستان، تحت تعقیب است و بارها درخواست شده که بابت فساد به عربستان تحویل داده شود. با این حال او از چهره‌هایی است که به سازمان سیا و ام‌آی‌سیکس در شناسایی یک حمله القاعده کمک کرده و در حال حاضر تحت‌الحفظ آن‌هاست. به همین دلیل، کانادا این درخواست سعودی‌ها را نپذیرفته است.

در این بین، دو فرزندِ الجبری به اتهام فساد در عربستان دستگیر و زندانی هستند. با این حال، آن‌ها معتقدند صرفا به دلیل اینکه پدرشان مقابل بن سلمان ایستاده، وارد این ماجرا شده‌اند و جرمی ندارند.

الجبری توضیح داده که چطور بن سلمان تلاش دارد به رویای خودش که تبدیل شدن به اسکندر کبیر است، دست پیدا کند. این چهره در حال حاضر، مطلع‌ترین فرد درباره بن سلمان است که در این کشور زندگی نمی‌کند و اطلاعاتی درباره او منتشر کرده است.

در ویدیوی بالا، به جزئیاتی پرداخته شده که الجبری درباره بن سلمان مطرح کرده و توضیح داده شده که او چطور عملیات جنگ در یمن را پیش برد تا خودش را به یک قهرمان ملی در عربستان تبدیل کند و بابت این قضیه حتی امضای پدرش یعنی پادشاه این کشور را هم جعل کرد.

 این ویدیو را ببینید.