به گزارش اکوایران، به گفته مقامات، یک مرد مسلح روز یکشنبه در زمین گلف ترامپ در پالم بیچ فلوریدا اقدام به ترور او کرد.

سی‌ان‌ان، فاکس نیوز و نیویورک تایمز به نقل از مقامات ناشناس، مظنون را رایان وسلی روث، 58 ساله، اهل هاوایی شناسایی کردند. اف‌بی‌آی از اظهار نظر در این‌باره خودداری کرد و رویترز نیز نتوانست هویت او را تأیید کند.

آنچه تاکنون درباره مرد مسلح مظنون می‌دانیم به شرح زیر است:

لوله تفنگ در بوته‌ها

سرویس مخفی گفت که مامورانش ترامپ را در زمین گلف همراهی می‌کردند. یکی از آن‌ها که مسئول چک کردن حفره‌ها بود جلوتر از ترامپ لوله اسلحه را در بوته در نزدیکی خط زمین مشاهده کرد.

چندین مامور با مرد مسلح درگیر شدند و حداقل چهار گلوله به سمت او شلیک کردند. مرد مسلح سپس تفنگ AK-47، دو کوله پشتی، دوربین Go Pro و سایر وسایل را رها کرد و با یک خودروی نیسان مشکی گریخت.

ریک برادشاو، کلانتر شهرستان پالم بیچ گفت که یک شاهد موفق شد از خودرو و پلاک فرد مسلح مظنون عکس بگیرد و آن را به مقامات داد. مدت کوتاهی پس از آن، معاونان کلانتر در بخش مارتین مظنون را در بزرگراه بین ایالتی 95 متوقف کردند و او را بازداشت کردند.

ترامپ

پست‌های مربوط به اوکراین، دموکراسی

رویترز پروفایل‌هایی را در ایکس، فیس بوک و لینکدین برای رایان روث پیدا کرد. دسترسی عمومی به پروفایل‌های فیس بوک و ایکس ساعاتی پس از تیراندازی حذف شد.

سه اکانت با نام روث نشان می‌دهد که او از حامیان پرشور اوکراین در جنگ آن علیه روسیه بوده است.

در 21 آوریل، روث یک پیام در ایکس به ایلان ماسک ارسال کرد که در آن نوشت: «من می‌خواهم یک موشک از شما بخرم. می‌خواهم آن را با یک کلاهک برای پناهگاه دریای سیاه پوتین بارگیری کنم تا به زندگی او پایان دهد. می‌توانید به من یک قیمت بدهید؟»

نیویورک تایمز گزارش داد که در سال 2023 با روث برای مقاله‌ای درباره آمریکایی‌هایی که داوطلبانه برای کمک به تلاش‌های جنگی اوکراین شرکت کرده بودند، مصاحبه کرده بود. روث به تایمز گفت که او به اوکراین سفر کرده و در سال 2022 چندین ماه را در آنجا گذرانده است و در تلاش است تا سربازان افغان را که از دست طالبان فرار کرده‌اند استخدام کند تا در اوکراین بجنگند.

در سال 2020، روث از برنی سندرز، نامزد دموکرات ریاست جمهوری ایالات متحده ابراز حمایت کرد و بایدن را به عنوان «جو خواب آلود» به سخره گرفت.

آدام، پسر مرد مظنون مسلح، که رویترز با فروشگاه سخت افزاری که او در هاوایی در آن کار می‌کند، تماس گرفت، گفت که او هنوز درباره جدیدترین سوء قصد به ترور ترامپ نشنیده است و «هیچ اطلاعاتی» ندارد و اضافه کرد که این چیزی نیست که پدرش انجام دهد.

بعداً، خبرنگار با فروشگاه تماس گرفت و یکی از همکارانش گفت که آدام به دلیل شرایط اضطراری به خانه رفته است.

اوران، یکی دیگر از پسران روث، در بیانیه‌ای به سی‌ان‌ان گفت: «هیچ نظری فراتر از مشخصات شخصیتی او به‌عنوان پدری دوست‌داشتنی و دلسوز ندارم. نمی‌دانم در فلوریدا چه اتفاقی افتاده است، و امیدوارم همه این‌ها اغراق باشد.»