به گزارش اکوایران، ارتش اسرائیل گسترده‌ترین موج حملات هوایی خود را علیه حزب‌الله آغاز کرد و همزمان جنوب لبنان، دره بقاع شرقی و منطقه شمالی نزدیک سوریه را هدف قرار داد.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد تهاجم زمینی احتمالی اسرائیل به لبنان گفت: «ما هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد تا ساکنان تخلیه شده شمال اسرائیل را سالم به خانه‌هایشان بازگردانیم. این اولویت اصلی کنونی جنگ برای اسرائیل است».

به نوشته خبرگزاری رویترز، آخرین حملات در بحبوحه برخی از شدیدترین تبادل آتش مرزی در کنار جنگ بین اسرائیل و حماس در غزه رخ داد. هاگاری از ساکنان جنوب لبنان خواست از پست‌های حزب‌الله دوری کنند.

هاگاری طی یک نشست خبری ویدئویی ادعا کرد که حزب‌الله طی سال‌ها تسلیحات از جمله موشک‌های کروز را در خانه‌ها و ساختمان‌ها در سراسر جنوب لبنان مخفی کرده است و از ساکنان خواست تا از این مکان‌ها دوری کنند.

به گفته شاهدان رویترز، هواپیماهای جنگی اسرائیل صبح روز دوشنبه موج شدیدی از حملات هوایی را به شهرهایی در امتداد مرز جنوبی لبنان و حتی شمال لبنان انجام دادند.

خبرنگاران رویترز در شهر بندری تایر در جنوب لبنان می‌توانستند پرواز هواپیماهای جنگی در ارتفاعات جنوب لبنان و مجموعه‌ای از حملات هوایی را در اطراف بشنوند.

جنگ اسرائیل و حزب‌الله1

در همین حال شبکه تلویزیونی المنار حزب‌الله گزارش داد که حملات هوایی اسرائیل حومه بسیاری از شهرها و روستاها در جنوب و دره بقاع در شرق لبنان را هدف قرار داده است. تصاویر نشان می‌دهد که ستون‌هایی از دود بر فراز جنوب بلند شده است.

المنار گزارش داد، علاوه بر حمله به منطقه دره بقاع در شرق لبنان، هواپیماهای جنگی حملات هوایی را بر منطقه هرمل در شمال لبنان انجام دادند.

حزب‌الله و اسرائیل در روز یکشنبه، در حالی که این گروه پس از مواجهه با بمباران‌های شدید موشک‌هایی را به شمال اسرائیل فرستاد، آتش سنگینی را با یکدیگر مبادله کردند.

نعیم قاسم، معاون حزب‌الله لبنان در مراسم تشییع جنازه یکی از فرماندهان این گروه که هفته گذشته در بیروت ترور شد، به عزاداران گفت: «ما وارد مرحله جدیدی شده‌ایم که عنوان آن نبرد بی‌پایان تسویه‌حساب است.»

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفت عملیات تا زمانی که بازگشت افراد تخلیه شده در سمت مرز امن نباشد ادامه خواهد داشت.

از زمانی که هفته گذشته هزاران پیجر و بیسیم استفاده شده توسط اعضای حزب‌الله منفجر شد، این گروه تحت فشار بی‌سابقه‌ای قرار گرفته است.