اکوایران: نخست‌وزیر اسبق بریتانیا بنیامین نتانیاهو را متهم کرد که در حمامش شنود کار گذاشته است.

به گزارش اکوایران، بوریس جانسون، نخست‌وزیر اسبق بریتانیا ادعا کرده که کارکنانش در جریان بازدید سال ۲۰۱۷ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از وزارت خارجه بریتانیا و استفاده از توالت جانسون، یک دستگاه شنود پیدا کردند.

به نوشته اکسیوس، نخست‌وزیر اسبق بریتانیا که در زمان وقوع این حادثه، وزیر امور خارجه بود، این خاطره را در کتاب جدیدش با عنوان «از بند رهانیده» ذکر کرده و با روزنامه انگلیسی تلگراف به اشتراک گذاشته است.

جانسون نوشته است: «بی‌بی برای مدتی به آنجا (توالت) رفت و شاید تصادفی باشد یا نباشد، اما (کارکنان) به من گفتند که بعداً و زمانی که برای پیداکردن دستگاه‌های شنود، یک بازرسی روتین انجام می‌دادند، یک دستگاه در توالت پیدا کردند».

وقتی روزنامه تلگراف از جانسون درخواست کرد تا جزئیات بیشتری ارائه دهد، رهبر پیشین حزب محافظه‌کار پاسخ داد: «فکر می‌کنم همه چیزهایی که شما نیاز دارید درباره آن حادثه بدانید، در کتاب موجود است».

تلگراف اشاره کرد که مشخص نیست آیا این موضوع با مقامات اسرائیلی مطرح شده یا نه، اما گزارش‌های مشابهی در همان زمان وجود داشت که اسرائیل را به شنود در کاخ سفید متهم می‌کرد.

بنیامین نتانیاهو در سال ۲۰۱۹ گزارشی مبنی بر اینکه اسرائیل دستگاه‌هایی را در نزدیکی کاخ سفید ترامپ نصب کرده، رد کرد و گفت مقامات اسرائیلی هیچ‌گونه جاسوسی از ایالات متحده انجام نداده‌اند.