به گزارش اکوایران، پس از انتشار گزارشی مبنی بر اینکه بنیامین نتانیاهو تأسیسات هسته‌ای و انرژی تهران را از هرگونه اقدام تلافی جویانه کنار خواهد گذاشت، اسرائیل گفت که به تردیدهای آمریکا در مورد حمله متقابل برنامه‌ریزی‌شده‌اش به جمهوری اسلامی ایران گوش می‌دهد، اما براساس ارزیابی‌های خود عمل خواهد کرد.

بر اساس بیانیه روز سه شنبه دفتر نخست‌وزیر اسرائیل : «ما به نظرات ایالات متحده گوش می‌دهیم، اما تصمیمات نهایی خود را بر اساس منافع ملی خود خواهیم گرفت.»

به نوشته بلومبرگ، این بیانیه پس از انتشار گزارشی در واشنگتن‌پست منتشر شد که در آن گفته شد نتانیاهو موافقت کرده است که اقدامات تلافی جویانه خود را برای حمله به ایران به اهداف نظامی محدود کند. در این گزارش از دو مقام آگاه به این موضوع نام برده شده است که آنها را شناسایی نکرده است.

پاسخ بالقوه اسرائیل به حمله جمهوری اسلامی ایران، آخرین تنش در روابط با دولت بایدن است که به‌ دنبال آتش‌بس ناموفق در درگیری‌های اسرائیل با حماس در نوار غزه و حزب‌الله لبنان بوده است.

تشدید تنش بزرگ می‌تواند بخش بیشتری از خاورمیانه را درگیر جنگ کند و به طور بالقوه بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه آینده تأثیر بگذارد. قیمت نفت کاهش یافته و قیمت آتی وست تگزاس اینترمدیت پس از کاهش 2.3 درصدی در روز دوشنبه با 2.8 درصد کاهش به 71.78 دلار در هر بشکه رسید.

در حالی که نتانیاهو برای پاسخ خود آماده می‌شود، اسرائیل و ایالات متحده مرتباً با یکدیگر گفتگو کرده‌اند. اسرائیل قرار است یک پدافند دفاع موشکی موسوم به تاد را از ایالات متحده دریافت کند که توانایی آن را برای دفع هرگونه موشک بالستیک در آینده افزایش می‌دهد. اما برخی از تحلیلگران گفته‌اند که استقرار این پدافند به همراه حدود 100 نیروی آمریکایی می‌تواند مانع از توانایی اسرائیل برای اقدامی به تنهایی علیه جمهوری اسلامی ایران شود.