به گزارش اکوایران، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، کنگره کشورش را از تصمیم خود برای استقرار سامانه دفاع موشکی بالستیک در اسرائیل مطلع کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این نامه به رهبری کنگره اعلام کرد که دستور استقرار یک سامانه دفاع موشکی بالستیک به اسرائیل و همچنین اعزام نیروهای ایالات متحده را که قادر به عملیات با آن هستند صادر کرده است تا از اسرائیل در برابر هرگونه حملات موشکی بالستیک محافظت کند.

به گزارش آناتولی، او گفت که این اقدام در راستای وظیفه او برای حفاظت از آمریکایی‌ها و منافع خارج از کشور و حمایت از امنیت ملی و سیاست خارجی است.

پنتاگون اوایل روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک تیم از نیروهای آمریکایی و اجزای اولیه سامانه تاد دوشنبه وارد اسرائیل شدند.

سامانه تاد

بایدن در این نامه به حمله موشکی ایران به اسرائیل و چگونگی کمک آمریکا به «دفاع تاریخی» از اسرائیل اشاره کرد.

بایدن با تاریخی خواندن حمایت آمریکا از اسرائیل در برابر آن‌چه تهدیدات جمهوری اسلامی ایران خواند، ادعا کرد: «همانند موفقیت مشترک ما در ۱۳ آوریل ۲۰۲۴، موفقیت مشترک ما در تاریخ ۱ اکتبر شامل سرنگونی ده‌ها موشک ایرانی پیش از رسیدن به اهداف و آسیب زدن به غیرنظامیان در اسرائیل بود.»

بایدن خاطرنشان کرد که تغییرات اخیر در وضعیت نظامی ایالات متحده برای تقویت حفاظت از نیرو و ارائه حمایت بیشتر از دفاع اسرائیل انجام شده است.

این تغییرات شامل گسترش گروه ضربتی ناو یواس‌اس آبراهام لینکلن همراه با اسکورت ناوشکن مجهز به جنگنده‌های نسل پنجم اف-۳۵ سی لایتنینگ ۲ شده.

ایالات متحده همچنین ناوشکن‌های دیگری را از جمله ناوشکن‌هایی با قابلیت دفاع موشکی بالستیک و زیردریایی موشکی هدایت‌شونده یواس‌اس‌جورجیا را در منطقه مستقر کرده‌ است.

استقرار سامانه پدافند هوایی در حالی صورت می گیرد که اسرائیل ادعا کرده که به جمهوری اسلامی ایران پس از حمله موشکی تهران پاسخ دهد. ایران اعلام کرد که این حمله را در انتقام از ترور رهبر سیاسی سابق حماس در تهران در ماه ژوئیه و ترور حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله در بیروت در ماه گذشته انجام داده است.

نزدیک به 200 موشک در این حمله شلیک شد که به چندین مکان در اسرائیل از جمله یک مرکز نظامی اصابت کرد. جمهوری اسلامی ایران متعهد شده است که به هرگونه اقدام تلافی جویانه بیشتر اسرائیل پاسخ دهد.

بایدن در پایان نامه خود تاکید کرد که او همه این اقدامات را بر اساس اختیارات قانونی خود به عنوان فرمانده کل قوا و رئیس قوه مجریه انجام داده است.