به گزارش اکوایران، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ روز یکشنبه برای اولین بار در این رقابت انتخاباتی، در پیش‌بینی موسسه دسیژن‌دسک و نشریه هیل (نزدیک به کنگره آمریکا)، از معاون رئیس‌جمهور، کامالا هریس پیشی گرفت.

این مدل پیش‌بینی می‌کند که در حال حاضر احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری 52 درصد و هریس 42 درصد است.

به نوشته دِ هیل، از اواخر آگوست، این مدل پیش‌بینی انتخابات شانس هریس را برای پیروزی تقریباً 54 تا 56 درصد و شانس ترامپ را تقریباً 44 تا 46 درصد اعلام کرد. با این حال، در اوایل اکتبر، این پویایی‌ها شروع به تغییر کرد و این پیش بینی، شانس هر دو نامزد را نزدیک به 50 درصد تخمین زد.

در 17 اکتبر، این مدل پیش بینی کرد که احتمال پیروزی دو نامزد در ماه آینده به یک اندازه است و ترامپ در 20 اکتبر از هریس پیشی گرفت.

تغییر در پیش‌بینی‌های انتخاباتی همزمان با بهبود نتایج ترامپ در نظرسنجی‌های ویسکانسین و میشیگان، دو ایالت میدان نبرد که قبلا کمی به سمت هریس متمایل شده بودند، رخ می‌دهد. ترامپ از قبل در آریزونا، جورجیا و کارولینای شمالی برتری اندکی داشت.

از میان هفت ایالت نوسانی که در تعیین نتیجه انتخابات 2024 تعیین کننده هستند، پنسیلوانیا تنها ایالتی است که میانگین نظرسنجی‌ها همچنان پیشتازی هریس را نشان می‌دهد.

با این وجود، بر اساس این پیش‌بینی، نتیجه رقابت همچنان نامعلوم باقی می‌ماند، زیرا اختلاف در نظرسنجی‌ها در هر هفت ایالت کلیدی، در حاشیه خطا قرار دارد، به این معنی که دقت پایین نظرسنجی‌های عادی می‌تواند نتایج نهایی را به هر طرف تغییر دهد.

انتظار می‌رود این ایالت‌ها در تعیین اینکه کدام نامزد به 270 رای الکترال دست می‌یابد، تعیین کننده باشند. در حال حاضر، نه ترامپ و نه هریس در ایالت‌های کافی پیشتازی لازم برای تضمین این تعداد رای الکترال را ندارند.