به گزارش اکوایران، یک مقام بلندپایه فلسطینی به العربی الجدید گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین نمی‌تواند هیچ گونه دخالت امارات در حکومت غزه را پس از درگیری جاری بپذیرد.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت: «طرح امارات از طریق کانال‌های آمریکایی به ما رسید و ما از طریق همان کانال‌ها آن را رد کردیم».

این موضع مستقیماً در دیدار اخیر حسین الشیخ، دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و باربارا لیف، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، به ایالات متحده منتقل شد.

لیف قبل از سفرش به رام الله درخواست ملاقات با محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین را کرده بود، اما عباس پس از اطلاع از اینکه او پیشنهاد جدیدی ندارد، نپذیرفت. در عوض آل شیخ مخالفت عباس با طرح امارات را ابلاغ کرد.

این مقام فلسطینی گفت: «ما به ایالات متحده اطلاع دادیم که جایگزین طرح امارات، وحدت سرزمین‌های فلسطینی –کرانه باختری، غزه و بیت‌المقدس شرقی– تحت یک حاکمیت سیاسی، جغرافیایی و حقوقی واحد است و تنها نماینده مشروع آن سازمان آزادی بخش فلسطین است. دولت فلسطین باید از اختیارات کامل خود بر غزه مانند کرانه باختری استفاده کند و هر موضوعی که مربوط به غزه پس از جنگ باشد، صرفاً مسائل داخلی فلسطین است.»

این مقام گفت که طرح امارات شامل شروطی است که به عنوان مداخله در امور فلسطین تلقی می‌شود و تشکیلات خودگردان فلسطین (PA) را به عنوان نهادی «فاسد و فاقد اعتبار» به جامعه بین المللی معرفی می‌کند.

از جمله شروط این طرح، درخواست اصلاحات تشکیلات خودگردان با تاکید بر «شفافیت و پاسخگویی برای بازگرداندن اعتبار و اعتماد بین مردم فلسطین و شرکای بین المللی» است.

این طرح همچنین خواستار انتصاب نخست وزیر جدید و ایجاد «کمیته غزه» با فرمان رئیس تشکیلات شده است.

این طرح به تشریح استقرار نیروهای امنیتی عربی، از جمله «نظامیان قراردادی» می‌پردازد و در ابتدا شامل هیچ نقشی برای فلسطینی‌ها در امنیت غزه نمی‌شود.