از وین خبر می رسد در جریان گفت‌وگوهای روز شنبه، هیأت ایرانی دیدگاه‌های خود در مورد چند موضوع باقی‌مانده را به طرف مقابل منتقل کرده است. در صورتی که اروپا و آمریکا در این موارد تصمیم‌گیری کنند، می‌توان بلافاصله وارد مرحله جمع‌بندی گفت‌وگوها شد.

بعد ازظهر امروز علی باقری عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان با انریکه مورا مسئول هماهنگ کننده برجام دیدار و گفت‌وگو کرد.

 میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نیز دیدار جداگانه ای با مورا داشت. او که ریاست هیات روسیه در مذاکرات رفع تحریم ها را برعهده دارد در توئیتی نوشت: امروز بار دیگر با هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در گفتگوهای وین در مورد برجام ملاقات کردم. به نظر می رسد در حال پیشرفت هستیم.وی ابراز امیدواری کرد که ادامه این روند منجر به دستیابی به توافق نهایی شود.

ایرنا هم نوشت:سرعت تحولات مذاکرات وین که با محور رفع تحریم‌ها جریان دارد، افزایش قابل توجهی پیدا کرده است و رایزنی‌ها به صورت فشرده در ساختمان محل گفت‌وگوها جریان دارد

توقف مذاکرات در روز عاشورا

برخی منابع خبری از احتمال توقف گفت‌وگوهای رسمی روز دوشنبه همزمان با عاشورای حسینی سخن می گویند و در عین حال تاکید دارند گام های بعدی به تصمیمات سیاسی  بستگی دارد.

رسانه های خبر می دهند:گفت‌وگوها در حالی به مراحل سرنوشت‌ساز رسیده و رسیدن به خط پایان و توافق نهایی معطل تصمیم‌های سیاسی غرب بویژه ایالات متحده آمریکا، بعنوان طرف نقض کننده توافق سال ۹۴ است.

شنیده ها حکایت از آن دارد که پیش‌نویس کنونی در وین، در قیاس با گذشته از جنبه‌های مختلف بهبود پیدا کرده و چه از منظر «پایداری رفع تحریم‌ها و اطمینان‌بخشی به فعالان اقتصادی» و چه از نظر «حفظ دستاوردها، دانش و زیرساخت هسته‌ای» و چه از جنبه حراست از «امکان بازگشت‌پذیری سریع»، در مقایسه با سند برجام و همینطور پیش‌نویسی که در ادوار پیشین به دست‌آمده بود و نیز در مقایسه با سند اسفندماه، به شکل ملموسی ارتقاء پیدا کرده و دارای امتیازات قابل توجهی است.