به گزارش اکوایران؛ سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‌سخنگوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از مقام سخنگویی برکنار شد. پیشتر به مدیران وابسته به دولت هشدار داده شده بود، هرگونه ناهماهنگی و مواضع غیرحرفه‌ای در درون دولت، در وهله اول با توبیخ و نهایتاً به برکناری منجر خواهد شد. مدیران دولتی توجه کنند.»

این در حالیست که مجید مشعلچی فیروزآبادی، یک سال پیش به این سمت منصوب شده بود و امروز با حکم مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی، برکنار شد.

قائم مقام بیمه مرکزی در حالی یک سال پیش به سمت سخنگویی منصوب شد که او یک پزشک و در عین حال سرتیپ دوم ارتش است. 

او دیروز در اظهاراتی نسبت به خودروسازان و بدهی معوق آنها به صنعت بیمه انتقاد کرده و گفته که اولین صنعتی که باید وزیر صمت را استیضاح کند، صنعت بیمه است.

سخنگوی برکنار شده بیمه مرکزی دیروز تاکید کرده که در جلسه امروز و موضوع بدهی به صنعت بیمه؛ مقصود اصلی خودروسازان بودند، نه وزیر محترم صمت. لطفا دقت بفرمایید.» با این حال اظهارات او برایش گران تمام شد و یک روز پس از این صحبت‌ها رئیس کل بیمه مرکزی سخنگوی خود را برکنار کرد.

رئیس کل بیمه مرکز ایران در اظهاراتی مدعی شده که برخی مطالبی که در نشست خبری امروز مطرح شد، موضوع رسمی بیمه مرکزی نبوده و به ویژه آنچه که در مورد وزارت صمت گفته شده کاملا تکذیب می‌شود. 

آنطور که مجید بهزادپور به خبرگزاری فارس گفته، موضوع طرح شده یعنی بحث مطالبات از صنعت خودروسازی مطلب جدیدی نیست و بیش از نیمی از این رقم اعلام شده 4 هزار میلیارد تومانی جزو مطالبات جاری صنعت بیمه از صنعت خودروسازی است که بخش عمده‌ای از آن مطالبات سررسیدنشده‌ای است که مطابق با روال همه ساله در زمینه فروش بیمه‌نامه‌های شخص ثالث ناشی از فروش قسطی ایجاد می‌شود.

براساس اظهارات رئیس کل بیمه مرکزی، مطالبات غیر جاری صنعت بیمه از خودروسازان نیز عمدتا مربوط به سال 1400 و ماقبل آن است که البته در جلساتی که با خودروسازان داریم، این مطالبات با پیگیری‌های انجام شده در حال تسویه است.

سخنگوی بیمه مرکزی ایران دومین قربانی در یک هفته گذشته است، پنج شنبه 31 فروردین نیز سخنگوی وزارت صمت از سمت خود برکنار شد.