به گزارش اکوایران، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز (23 بهمن) در آیین بهره‌برداری از طرح گاوداری ۶ هزار راسی دلفان اظهار کرد: گفته می‌شود که نرخ بیکاری استان‌هایی مانند لرستان از متوسط نرخ کشوری بیشتر است، اما بیش‌ترین اشتغال طی دو سال گذشته در این استان‌ها ایجاد شده‌ است.

وزیر کار با تاکید به اینکه اگر متوسط نرخ بیکاری در کشور دو درصد کاهش یافته‌ در استان‌هایی مانند لرستان حدود چهار درصد کاهش داشته‌است، بیان کرد: زیرساخت‌های این استان‌ها در گذشته مورد کم‌‌مهری قرار گرفته‌ است.

مرتضوی با بیان اینکه نرخ بیکاری در برخی از استان‌ها از کاهش 6 درصدی برخوردار است، گفت: ما باید اشتغال پایدار و ماندگار را برای جوانان جویای کار لرستان پیگیری کنیم.

وزیر کار ادامه داد: زمانی که وارد این دولت شدیم با کاهش شدید سرمایه‌گذاری در کشت و صنعت دام و طیور مواجه بودیم، همچنین بخش قابل توجهی از دام کشور در سال های ۹۸ تا ۱۴۰۰ از چرخه تولید خارج شده بود؛ که این امر، یکی از دلایل افزایش قیمت لبنیات و گوشت بود.

او در ادامه تاکید کرد: اکنون ۱۴ طرح با ۳۳ هزار راس گله دامپروری سنگین، ۱۸ هزار راس دام مولد و تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن شیر در کشور در حال اجرا است که امروز سه طرح به بهره‌برداری رسید و تا سال ۱۴۰۵ نیز ظرفیت تولید شیر به ۵۰۰ هزار تن خواهد رسید.

طرح دامداری ۶ هزار راسی دلفان با سه هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، روزانه ۱۰۰ تن شیر خام تولید می‌کند و برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی خواهد کرد.