به گزارش اکوایران، علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، صبح امروز (۲۳ بهمن ۱۴۰۲) در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که با حضور رییس‌جمهور، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری و وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل سالن همایش‌های اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: در ۱۰ ماه نخست امسال ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۲ درصد رشد داشته است.

شالبافیان با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت اضافه کرد: در این نمایشگاه ۱۳۰۰ متر مربع فضا به حوزه گردشگری اختصاص پیدا کرده و نمایندگان ۷۰ بیمارستان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

معاون گردشگری کشور افزود: ۱۲ کشور در این نمایشگاه صاحب غرفه هستند و این در حالی است که ۱۳ هیأت خارجی از نمایشگاه بازدید می‌کنند و ۶۸ غرفه از کشورهای مختلف هم حضور فعال دارند.

شالبافیان به توجه رییس ‌جمهوری به حوزه گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: در دولت سیزدهم، ۱۶۰۷ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است. همچنین با نظارت مستقیم رییس‌جمهوری، ۱۳ طرح تحولی احصا شده که یکی از این ۱۳ طرح، محور جذب گردشگر خارجی به کشور است.