به گزارش اکوایران، اندونزی درحال بررسی مشوق­‌های بیشتر برای برگزاری رویدادهای موسیقی، ورزشی و فرهنگی است که می‌تواند مسافران بیشتری را به این کشور جذب کند که پول خرج می‌کنند و اقامت طولانی­‌تری دارند.

براساس گزارشی از بلومبرگ، وزیر گردشگری اندونزی با اشاره به کشور همسایه سنگاپور که قرار است از کنسرت تیلور سوئیفت، خواننده آمریکایی میزبانی کند که بازدیدکنندگان منطقه را به این کشور می‌کشاند گفت گردشگری اندونزی نیاز به "اقتصاد سوئیفتی" دارد.

بزرگ‌ترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی قصد دارد ملیت‌­های بیشتری را از گرفتن ویزا برای ورود به این کشور معاف کند و مجوزها برای برگزاری رویدادها نیز تسهیل خواهند شد. به گفته وزیر گردشگری، دولت پیشنهاد کرده است که 20 کشور به لیست کشورهای معاف از ویزا اضافه شوند، که آمریکا، چین و هند نیز در میان آنها هستند و احتمال دارد چند کشور خاورمیانه نیز آورده شوند.

در همین حال، دولت درنظر دارد عوارض جدیدی برای بازدیدکنندگان از بالی در نظر بگیرد که منابع مالی مورد نیاز را برای حفاظت از این جزیره گرمسیری در مقابل اثرات گردشگران جمع آوری خواهد کرد.

این اقدامات به افزایش گردشگران خارجی این کشور به 1.1 میلیون نفر در ماه دسامبر کمک کرده است، که به سطح پس از همه گیری کرونا نزدیک است.

انتخابات صلح آمیز هفته گذشته در این کشور، که سابقه اعتراضات خشونت آمیز را دارد می‌تواند راه را برای ورود گردشگران بیشتر به آن باز کند. شمارش غیررسمی آرا پروبوا سوبیانتو را به عنوان رئیس جمهور بعدی اندونزی معرفی می‌­کند، اما مردم در انتظار بیرون آمدن نتایج رسمی هستند.

گردشگری یکی از بخش‌های اقتصادی مهم در اندونزی است. طبق آمار OECD، در سال 2019، گردشگری به طور مستقیم 5 درصد از GDP اندونزی را تشکیل داده است. اما در سال 2020 اثرات ناشی از همه گیری کرونا سبب شد تولید ناخالص داخلی گردشگری بیش از 50 درصد در این کشور کاهش یافت و سهم آن در GDP به 2.2 درصد رسید. بااین وجود، به‌نظر می‌رسد بخش گردشگری این کشور در اوایل سال جاری از عوارض ناشی از همه گیری کرونا بهبود یابد.