به گزارش اکوایران، یکی از وفادارترین متحدان ولادیمیر پوتین با هشدار به ایالات متحده نسبت به ارسال سلاح به اوکراین، ادعا کرده که «سواران آخرالزمان در راه هستند» و این تهدیدی برای غرب است.

از آنها متنفرم!

به گزارش سان، دمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه، غرب را به حمله همه جانبه به دلیل حمایت نظامی از اوکراین تهدید کرد. مدودف 56 ساله که به «مرد بله قربان گوی پوتین» شهرت دارد، قبلا از میانه‌روترین رهبران روسیه محسوب می‌شد، در سال‌های اخیر موضع سخت‌گیرانه‌تری را اتخاذ کرده است. او در مقام معاون شورای امنیت ملی روسیه، هفته گذشته تهدیدی وحشتناک برای اوکراین و متحدانش ارسال کرد.

او با اشاره به پست های آتشین خود در پیام رسان تلگرام گفت: «اغلب از من سوال می شود که چرا پست های تلگرامی من اینقدر تند است. پاسخ این است که من از آنها متنفرم. آنها حرامزاده و پست هستند. آنها برای روسیه مرگ می خواهند. و تا زمانی که من زنده هستم، هر کاری انجام خواهم داد تا آنها نابود شوند».

سواران آخرالزمان در راهند! آماده به دست گرفتن قدرت پس از پوتین

این سخنان در پی هشدار قبلی مدودف، که بین سال‌های 2008 تا 2012 رئیس‌جمهور روسیه بود، مبنی بر اینکه روسیه آماده است عملیات نظامی خود را در صورت استفاده از موشک‌های غربی ارسال‌شده به اوکراین، گسترش دهد، اظهار شده است. او گفته: «سواران آخرالزمان در حال حاضر در راه هستند».

دیمیتری گودکوف، نماینده سابق مخالفان روسیه مدعی شده است که مدودف در حال آماده شدن برای به دست گرفتن قدرت در صورتی که پوتین مجبور به کناره گیری شود، است. او به تایمز گفت: «او تلاش می‌کند تندروها را به خود جلب کند به این امید که در صورت خروج پوتین از قدرت، او را ارتقا دهند».

در ماه آوریل، او در یک پست تلگرامی پر سر و صدا، حمله به اوکراین را توجیه کرد و خواستار گسترش نفوذ روسیه در سراسر اروپا و آسیا شد. او گفت که «وظایف پیچیده» از قبیل «نازی زدایی» و «غیرنظامی سازی» اوکراین اهداف کلیدی است و آنها فقط در میدان جنگ به مقصود نمی رسند. او در نامه ای مفصل نوشت: «تغییر آگاهی خونین و پر از افسانه های دروغین بخشی از اوکراینی های امروزی مهمترین رسالت امروز است. هدف ما این است: صلح برای نسل‌های آینده اوکراینی‌ها و فرصتی برای ساختن یک اوراسیای آزاد از لیسبون تا ولادیوستوک».

جنگ مستقیم به جای جنگ نیابتی

ماه گذشته، مدودف از غرب خواست تا ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کند. او گفته: صحبت های بی پایان تحلیلگران خارجی درباره جنگ بین ناتو و روسیه بی وقفه ادامه دارد.

او افزوده: «در چارچوب جنگ نیابتی که غرب با روسیه به راه انداخته شد، می‌خواهم یک بار دیگر مواردی را که برای همه افراد معقول آشکار است، به وضوح بیان کنم. یک، پمپاژ تسلیحات به اوکراین توسط کشورهای ناتو، آماده سازی نیروهای این کشور برای استفاده از تجهیزات غربی، اعزام مزدوران و برگزاری رزمایش توسط کشورهای اتحاد در نزدیکی مرزهای ما، احتمال درگیری مستقیم و آشکار با ناتو را به جای «جنگ نیابتی» افزایش می دهد. دو، چنین درگیری همیشه خطر تبدیل شدن به یک جنگ هسته ای تمام عیار را در بطن خود دارد. سوم، این یک سناریوی فاجعه‌بار برای همه خواهد بود. بنابراین مجبور نیستید به خود و دیگران دروغ بگویید. فقط باید به عواقب احتمالی اعمال خود فکر کنید. و زیر هجوم افکار روسوفوبیا خود خفه نشوید«.

شانسی وجود ندارد

موضع تندرو فزاینده مدودف به عنوان جلب نظر ارتش روسیه تلقی می شود که قبلاً او را بیش از حد لیبرال می دانستند. هنگامی که او در سال 2008 به عنوان رئیس جمهور روسیه انتخاب شد -پس از اینکه پوتین به دلیل محدودیت های دوره ریاست جمهوری مجبور به کناره گیری شد - به نظر می رسید دیدگاه بسیار متفاوتی را به سلف خود ارائه می دهد. او در حالی که از «دموکراسی واقعی» صحبت می کرد و به نظر می رسید به دنبال روابط نزدیکتر با واشنگتن است، گفت: «آزادی بهتر از عدم آزادی است«.

اما از زمان حمله به اوکراین، او لفاظی‌های جنگی پوتین را طوطی‌وار تکرار کرده و رئیس‌جمهور زلنسکی و دیگر مقامات اوکراینی را به نازی بودن و اعتیاد به مواد مخدر متهم کرده است. با این حال، اگر پوتین 69 ساله از سمت خود کناره گیری کند یا مجبور به استعفا شود، بعید است او به عنوان یکی از افراد مورد علاقه برای تصدی این سمت در نظر گرفته شود. گلب پاولوفسکی، مشاور سابق کرملین گفت مدودف «شانسی» برای رئیس جمهور شدن دوباره ندارد. او با اشاره به محبوبیت پایین مدودف در طول هشت سال نخست وزیری روسیه بین سال های 2012 تا 2020، گفت: «او فرد محبوبی نیست. لفاظی های مدودف ممکن است کمتر به تلاش او برای کسب قدرت و بیشتر مربوط به حفظ خود باشد».

به گفته ماریا اسنگووایا، تحلیلگر سیاسی، همانطور که فضای مسکو بیش از پیش ظالمانه می شود، مدودف ممکن است سعی کند از خود در برابر اتهامات مرتبط با سیاستمداران و بازرگانان لیبرال محافظت کند». تعدادی از متحدان سابق مدودف در سال‌های اخیر زندانی شده‌اند، در حالی که مشاور سابق او، آرکادی دوورکوویچ، پس از سخنرانی علیه جنگ متهم به خیانت ملی شد. در حالی که پوتین به دنبال تثبیت موقعیت خود است، او به طرز سردی از نیاز به «پاکسازی» روسیه از «خائنان ملی» صحبت کرده است.