به گزارش اکوایران، در شرایطی که  متحد پوتین نقشه تجزیه اوکراین را منتشر کرد، منابع اوکراینی از تغییر تاکتیکی احتمالی مسکو در جنگ اوکراین خبر دادند.

رویای فروپاشی اوکراین

بنا بر گزارش پایگاه خبری اودسا ژورنال، دیمتری مدودوف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، نقشه ای را منتشر کرد که در آن اوکراین وجود ندارد و سرزمین های آن بخشی از کشورهای دیگر است. البته، در این نقشه بیشتر اوکراین «متعلق» به فدراسیون روسیه است.

imaginary-map-1024x706

در نقشه مدودف، اوکراین بین روسیه، لهستان، رومانی و مجارستان تقسیم شده است. جالب این که او حتی یک استان اوکراین را به بلاروس نبخشیده است. بنابر خیال‌پردازی‌های او، هفت استان اوکراین به لهستان، یک استان به مجارستان، دو استان به رومانی، و سیزده استان از جمله کریمه به روسیه منتقل می شوند و جغرافیای اوکراین به استان کی یف محدود می شود. بر این اساس،  تمام شرق و جنوب اوکراین «متعلق» به فدراسیون روسیه، غرب آن به لهستان، شمال «تقسیم شده» بین روسیه و لهستان، اوژگورود مجارستان ، چرنیوتسی و مناطق وینیتسیا به رومانی تعلق دارد تنها استان  کیف باقی مانده است.

مدودوف که به مدت یک دوره سابقه ریاست جمهوری روسیه را در کارنامه خود دارد، از آغاز جنگ در اوکراین با حمایت کامل از اشغال خاک اوکراین مواضع جنجال برانگیزی را اظهار کرده است.

تغییر تاکتیکی احتمالی مسکو

مدودوف در شرایطی این سخنان را اظهار کرده که یکی از مشاوران ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، گفته نیروهای روسی در حال «استقرار مجدد گسترده‌ای» در سه منطقه جنوب اوکراین هستند که این امر نشان از تغییر تاکتیک احتمالی مسکو دارد.

0

الکسی آرستویچ در مصاحبه‌ای که در یوتیوب منتشر شده گفته نیروهای روسیه دومین نیروگاه بزرگ اوکراین را تصرف کردند. نیروهای تحت حمایت روسیه پیش از این اعلام کرده بودند که نیروگاه زغال سنگ ووهلهیرسک در شرق اوکراین را در اختیار گرفته‌اند. آرستویچ اظهار داشت: «آنها به یک موفقیت تاکتیکی کوچک دست یافتند... وولهیرسک را تصرف کردند.»

از سوی دیگر منابع نظامی غربی می گویند که سرعت ضدحملات اوکراین برای بازپس گیری منطقه اشغالی خرسون در حال افزایش است. بر اساس گزارش منابع غربی، یک پل کلیدی به شهر خرسون پس از حمله نیروهای اوکراینی به آن با راکت های دوربرد که در اصل توسط ایالات متحده تامین شده بود، اکنون از کار افتاده است. این بدان معناست که هزاران سرباز روسیه اکنون در خطر قطع ارتباط با بقیه نواحی اشغالی هستند. خرسون اولین شهری بود که در جنگ به دست نیروهای روسی افتاد.

نیروهای اوکراینی روز سه شنبه به سوی پل آنتونیفسکی خرسون شلیک کردند که به گفته منابع نظامی غربی این گذرگاه را «کاملاً غیرقابل استفاده» کرده است. روسیه برای تامین نیروهای نظامی خود وابسته به استفاده از این پل بود.