انتشار خبرهایی مبنی بر پیشرفت در مذاکرات هسته ای موجب شد که در شب گذشته فروش ها در بازار فلز گران بهای داخلی به شکل معناداری افزایش پیدا کند. شدت فروش به اندازه ای بود که حمایت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی سکه از دست رفت و این فلز گران بها تا محدوده ۱۲ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان در سراشیبی نزولی حرکت کرد.

photo_2022-01-18_10-18-41

تحلیل گران فنی بارها عنوان کرده اند که در صورت از دست رفتن حمایت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، احتمال افت قیمت فلز گران بهای داخلی تا محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیز وجود دارد. به گفته برخی فعالان در صورتی که در روز جاری،‌ برای معامله گران محرز شود که نوسان کاهشی انتهای روز دوشنبه هیجانی نبوده است، فشار فروش ها بیشتر خواهد شد و حرکت به  سوی حمایت بزرگ ۱۱میلیون و ۸۰۰ هزار تومان آغاز خواهد شد.

پایین بودن ارزش ذاتی سکه امامی و حباب این فلز ارزشمند نیز عامل مهمی است که انتظارات کاهشی را در بازار تقویت می کند. روز گذشته ارزش ذاتی سکه تا محدوده ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان پایین رفت و حباب این فلز گران بها نیز تا محدوده ۳.۵ درصدی افزایش یافت تا برخی از معامله گران بار دیگر این موضوع را مطرح کنند که خرید سکه از لحاظ بنیادی پرریسک است.

در حالی که در شب گذشته برخی معامله گران بر روی افزایش حباب سکه و انتشار اخبار مثبت از مذاکرات وین تاکید داشتند، گروه دیگری باور داشتند که حملات صورت گرفته به خاک امارات می تواند فضای منطقه را متشنج کند. آن ها انتظار دارند که در شرایط تشنج،‌ تقاضا برای خرید سکه و طلا افزایش پیدا کند.

photo_2022-01-18_10-18-40