سکه امامی در اولین روز هفته به سوی حمایت بزرگ ۱۲میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی حرکت کرد. فلز گران بهای داخلی در برخورد به این محدوده با افزایش فعالیت خریداران مواجه شد و توانست در اواخر روز حتی خود را تا محدوده ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان بالا بکشد. با این حال، برخی فعالان اعتقاد دارند که ممکن است سکه در روز جاری به سوی حمایت یاد شده حرکت کند.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۱۶_۰۹-۱۵-۵۹ (2)

حمایت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در بازار سکه اهمیت زیادی دارد، چرا که شکست آن می تواند زمینه ساز از دست رفتن کانال۱۲ میلیون تومانی شود و فلز گران بهای داخلی را به سوی محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی هدایت کند.

بر اساس گفته های فعالان عامل مهمی که در روز شنبه سکه را به سوی محدوده ۱۲میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی هدایت کرد، نزول بهای دلار در بازار داخلی تا محدوده ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان بود. به این ترتیب می توان انتظار داشت که حرکت دلار به سوی محدوده یاد شده در روز جاری زمینه ساز فعالیت زیاد بازیگران کاهشی سکه شود. در مقابل ورود دلار به بالای مرز ۲۸ هزار تومانی سکه را به سوی سطح ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هدایت خواهد کرد.

بازیگران افزایشی اعتقاد دارند تا زمانی که سکه امامی زیر محدوده ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد، خریداران بزرگ وارد بازار نخواهند شد. در این میان ارزش ذاتی سکه نیز هم چنان زیر مرز ۱۲ میلیون تومانی قرار دارد و همین موضوع نیز تا حدی انتظارات کاهشی را پایین می آورد.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۱۶_۰۹-۱۵-۵۹