ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح روز سه شنبه برای معامله گران بازار سکه اهمیت زیادی داشت، چرا که در این مقطع زمانی فلز گران بهای داخلی  پس از مدت ها زیر سطح حساس ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به طور مداوم مورد معامله قرار گرفت. این موضوع می توانست زمینه ساز فشار شدید فروش ها  در بازار سکه شود. با این حال،‌ معامله گران بزرگ در این یک ساعت مقاومت شدیدی را به خرج دادند و اجازه ندادند که سکه امامی به زیر محدوده ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان برود.

پشت خطی 29 دی

چنین مقاومتی موجب شد که احتمال نزول در بازار سکه کاهش پیدا کند و فلز گران بهای داخلی پس از یک ساعت یاد شده،  از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب هیچگاه زیر سطج ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله نشد.

با قرار گرفتن سکه بالای سطح یاد شده می توان گفت که به صورت موقت سایه ریزش از بازار سکه برداشته شده است. با این حال، حباب فلز گران بهای داخلی به اندازه ای بالاست که انتظار افزایش معنادار برای فلز گران بهای داخلی نیز دور از انتظار است. ارزش ذاتی سکه دیروز در محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار داشت و با چنین ارزش ذاتی احتمال کمی دارد که ارزش سکه بازار به بالای سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برود.

سکه امامی روز قبل تا حد زیادی به کمک افزایش ارزش دلار توانست خود را بالای سطح ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نگه دارد. حتی عده ای باور داشتند که راز ماندگاری سکه بالای سطح یاد شده، ‌ورود موقت سکه بازان به بازار دلار بود. در صورتی که امروز خبری از افزایش دلار نباشد، کار برای سکه بازان دشوار خواهد شد.

پشت خطی 29 دی