به گزارش اکوایران، قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز 100 تومان از عصر روز گذشته بالاتر بود. قیمت دلار متشکل نیز کار خود را با رشد 362 تومانی نسبت به نرخ متوسط روز گذشته آغاز کرد و در شروع معاملات امروز روی 25 هزار و 644 تومان قرار گرفت. قیمت ابتدایی دلار سنا هم در شروع معاملات امروز 360 تومان از نرخ انتهای روز گذشته بالاتر بود و 25 هزار و 900 تومان گزارش می‌شد.

صرافی سبزه میدان بازار ارز دلار

نوسان شدید قیمت طلا و رشد محدود قیمت سکه

قیمت طلای جهانی در مقاطعی از معاملات روز گذشته نوسانات شدیدی را به ثبت رساند و در یک فاصله زمانی کوتاه بین 1805 تا نزدیکی 1820 دلار جابجا شد. قیمت طلا در پایان معاملات روز گذشته روی 1814 دلار قرار گرفت و در ساعت 11 و 17 دقیقه صبح امروز به وقت ایران 1812 دلار گزارش می‌شد. قیمت سکه تحت تاثیر رشد قیمت دلار در شروع معاملات امروز 40 هزار تومان به سمت بالا حرکت کرد و روی 12 میلیون و 270 هزار تومان قرار گرفت. حباب قیمتی سکه در این مقطع 3.6 درصد به دست می‌آمد.

اخبار برجامی که توجه فعالان بازار را جلب کردند کدامند؟

در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز جهت کلی اخبار برجامی چندان منفی نبود و احتمالا رشد قیمت دلار در شروع معاملات امروز بخشی از روند طبیعی بازار بود و تحت تأثیر نوسان‌گیری‌های معمولی که در بازار دلار رخ می‌دهد، اتفاق افتاد. از جمله اخبار برجامی که توجه فعالان بازار راه به خود جلب کرده بود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

دیپلیمات‌های سئول و واشنگتن درباره مسئله ایران گفت‌وگو کردند. وزیر خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی به همکاری سودمند با آلمان برای ایجاد شرایط اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک اشاره کرد. برخی دیپلمات‌های اروپایی معتقدند مذاکرات همچنان آهسته پیش می‌رود. زمان در حال سپری شدن است و موضوعات اصلی اعم از امور تعهدات هسته‌ای و امور مربوط به لغو تحریم همچنان لاینحل باقی مانده است.

برای جمع‌بندی می‌توان بازدهی قیمت دلار روز گذشته و در شروع معاملات امروز مثبت بود. قیمت سکه نیز در شروع معاملات امروز رشد کرد. نوسان قیمت دلار این روزها نسبتا طبیعی است و تغییرات شدید قیمتی در واکنش به اخبار مشاهده نمی‌شود.