به گزارش اکوایران، قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز 20 تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود. قیمت دلار در دامنه‌ای محدود نوسان می‌کرد و جهت کلی اخبار برجامی منفی نبود. سخنگوی وزارت خارجه ایران مدعی است مذاکرات در سه هفته گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است. قیمت دلار متشکل و سنا بر خلاف دلار آزاد تغییراتی مثبت را نسبت به روز گذشته به ثبت رساندند. قیمت ابتدای کار دلار متشکل با رشد 101 تومانی نسبت به متوسط دیروز روی 25 هزار و 53 تومان قرار گرفت. قیمت ابتدایی دلار سنا نیز از نرخ بسته شده روز گذشته 249 تومان بیشتر بود و 25 هزار و 303 تومان گزارش می‌شد.

دلار بازار ارز

طلای جهانی به کمک سکه نیامد

در هفته گذشته رئیس فدرال رزرو سیگنالی صادر کرد بر این اساس که احتمالا فدرال رزرو در ماه مارس (اسفند و فروردین) نرخ بهره را افزایش می‌دهد. قیمت طلا تحت تاثیر همین مسئله افت معناداری را به ثبت رساند و زیر مرز 1800 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه حوالی 1792 دلار قرار داشت. فعالان بازار سکه روند قیمتی طلا در معاملات این هفته را مهم می‌دانستند، آن‌ها امیدوار بودند افت قیمت طلا احساسی باشد و قیمت فلز گرانبها به بالای مرز 1800 دلار بازگردد، اما این اتفاق تا ساعت 11 و 20 دقیقه صبح امروز نیافتاده بود. قیمت طلا در این مقطع 1786 دلار و از عصر روز جمعه نیز پایین‌تر بود. قیمت دلار نیز در شروع کار حرکت معناداری به سمت بالا نداشت، اما قیمت سکه در ابتدای کار نسبت به ثبت تغییرات منفی مقاومت می‌کرد. قیمت سکه در شروع معاملات امروز با رشد 15 هزار تومانی نسبت به عصر دیروز روی 12 میلیون و 375 هزار تومان قرار گرفت. حباب قیمتی سکه 4.8 درصد و نسبتا بزرگ بود. قیمت سکه در ادامه قدری به سمت پایین حرکت کرد و زیر نرخ عصر دیروز قرار گرفت، اما هنوز واکنش مقتضی را به افت قیمت دلار و طلای جهانی نشان نداده بود. در نتیجه ادامه افت قیمت سکه در صورتی که طلا و دلار به سمت بالا حرکت نمی‌کردند دور از انتظار نبود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز تغییر محسوسی نسبت به عصر روز گذشته نداشت. قیمت طلا در شروع کار خود، سیگنال افزایشی به بازار سکه ارسال نکرد، اما سکه در مقابل کاهش قیمت مقاومت می‌کرد.