به گزارش اکوایران، نتایج نظرسنجی این هفته درباره پیش بینی قیمت هفته آینده طلا نشان می دهد که سرمایه گذاران خرد در این بازار نسبت به نوسانات قیمتی فلز زرد در کوتاه مدت نگاه افزایشی دارند. به طور کلی فضای بازار طبق نظر تحلیل گران فضای دو قطبی است. از سویی اقتصاد جهان، به ویژه کشورهای توسعه یافته با نرخ تورم بی سابقه ای مواجه شده اند؛ موضوعی که به عنوان عامل صعودی قیمت طلا در نظر گرفته می شود. اما از سویی دیگر، سیگنال های انقباضی بانک های مرکزی از جمله فدرال رزرو نشان می دهد که زمان مقابله با نرخ تورم فزاینده با افزایش نرخ بهره فرا رسیده است.

کیتکو

در نظر سنجی این هفته سایت کیتکو و در بخش وال استریت آن که از میان تحلیل گران بازار طلا به عمل می آید 17 تحلیل گر شرکت کردند که از میان آنها فقط پنج نفر معادل با 29 درصد بر این عقیده بودند که طلا در هفته آتی افزایشی خواهد بود. این در حالی بود که شش نفر به خنثی بودن بازار طلا و شش نفر نیز رای به کاهش قیمت طلا در هفته آینده دادند.

این در حالی است که در بخش مین استریت که به صورت آنلاین از معامله گران خرد بازار انجام می شود از میان 683 نفر شرکت کننده 56 درصد معتقد بودند که طلا در هفته آینده باز هم افزایش قیمت خواهد داشت. 22 درصد بر کاهشی بودن قیمت فلز زرد نظر داشتند و 21 درصد نیز نوسان خاصی برای قیمت طلا در هفته آینده پیش بینی نمی کنند.

در حالی این اختلاف نظر در میان دو نظرسنجی وجود دارد، که هفته پیش نیز این اختلاف وجود داشت و افزایش یک درصدی طلا در هفته ای که گذشت مطابق با اکثریت مین استریتی ها یعنی سرمایه گذاران خرد بازار بود.