معامله‌گران ارزی روز گذشته اعتقاد داشتند بازار ارز فعلا از فاز نزولی خارج شده است. با این حال درباره آینده بازار یک گروه اعتقاد داشتند بازار رنج است و گروه دیگر می‌گویند اگر خبر مثبت از وین نرسد، بازار به مسیر صعودی خودش ادامه خواهد داد.

از نظر معامله گران سه نشانه بازار را از فاز نزول خارج کرده است؛

نخستین نشانه دلار تهران بود که بعد از ۱۰ روز دوباره وارد کانال ۲۷ هزار تومان شد و در کنار دلار تهران، دلار هرات نیز بالای سطح حمایتی معامله شد و به ۲۶ هزار و ۴۲۰ تومان رسید.

دلیل دوم به رشد سکه از پنجشنبه هفته قبل برمی‌گردد. سکه از آخر هفته گذشته تا دیروز رشد ۳.۸ درصدی داشته و به ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که در همین بازه، دلار رشد ۲.۲ درصدی داشته و این نشان می‌دهد که دلار از رشد سکه عقب افتاد. گرچه قسمتی از رشد سکه به دلیل صعود انس بوده، اما رشد قیمت سکه می تواند دست انداز نزول قیمت دلار در بازار ارز باشد.

دلیل سوم به افزایش ۱۸۰ تومانی نرخ دلار در بازار نیما باز می گردد. نرخ نیما در دومین روز هفته جاری با یک پله صعود، وارد کانال ۲۴ هزار تومان شد.

در مورد وضعیت بازار، معامله‌گران اعتقاد داشتند بازار ارز فردا صعودی نیست و نیاز به یک استراحت دارد. اما بعد از این استراحت، بسته به جو خبری بازار، دلار نقدی تهران می‌تواند در کانال ۲۷ هزار تومان پیشروی کند.

یکی از نکات بازار نیز عقب افتادن قیمت دلار سلیمانیه از تهران بود. به عقیده معامله‌گران، زمانی که این اختلاف به بالای ۱۰۰ تومان می‌رسد، امکان آربیتراژ از سلیمانیه به تهران وجود دارد تا از این گپ بهره ببرند.

یکی دیگر از اتفاقات بازار روز یکشنبه سبقت دلار تهران از تتر بود. نرخ دلار تهران با یک رشد تقریبا ۳۰۰ تومانی به ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان رسید که نرخ تتر در سایت‌ها کمتر از دلار بود. قیمت تتر حتی در برخی سایت‌ها در کانال ۲۶ هزار عنوان می‌شد.

نکته سوم، فاصله خرید و فروش دلار در یکی از صرافی‌های بانکی بود که در بازار جلب توجه می‌کرد. صرافی بانک شهر قسمت فروش دلار را ۲۵ هزار و ۵۵۰ تومان زده بود در حالی که نرخ خرید دلار ۲۴ هزار و ۹۹۰ تومان بود که اختلاف تقریبا ۵۵۰ تومانی داشت.

در بازار گفته می‌شد که قبلا همه صرافی‌ها می‌توانستند این اختلاف خرید و فروش را داشته باشند و از آن استفاده کنند اما الان چون قادر به استفاده از این اختلاف نیستند، فاصله قیمتی صرافی شهر به چشم می‌آمد.