به گزارش اکوایران، قیمت دلار آمریکا عصر امروز 300 تومان از روز گذشته بالاتر بود. قیمت دلار بعد از افت معنادار هفته گذشته از ابتدای این هفته روند صعودی را دنبال کرد. قیمت دلار نسبت به مقادیر متوسط ماه‌های اخیر هنوز بالا نیست و جهت کلی اخبار برجامی نیز منفی نبود. سخنگوی وزارت خارجه معتقد است مذاکرات به بن‌بست نخورده است، اما همچنان آرام پیش می‌رود. احتمال دارد رشد قیمت دلار نیز با طولانی شدن مذاکرات ارتباط داشته باشد.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۱۴_۱۵-۴۳-۳۹

قیمت یورو متشکل بر خلاف دلار کاهش یافت

امروز قیمت دلار متشکل و سنا نیز به صورت محدود رشد کرد. قیمت دلار متشکل با رشد 54 تومانی روی 25 هزار و 210 تومان قرار گرفت. قیمت دلار سنا نیز 62 تومان بالا رفت و در انتهای معاملات امروز 25 هزار و 463 تومان گزارش می‌شد. قیمت یورو سنا و متشکل بر خلاف دلار حرکت کرد. قیمت انتهای روز یورو سنا با افت 303 تومانی روی 28 هزار و 835 تومان ایستاد و قیمت متوسط یورو متشکل با افت 35 تومانی روی 28 هزار و 680 تومان قرار گرفت.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۱۴_۱۶-۲۴-۴۷

حباب قیمت سکه زیر 2 درصد قرار گرفت

قیمت طلای جهانی در پایان معاملات روز جمعه 1859 دلار بود. قیمت اونس طلا در ساعت 15 و 57 دقیقه عصر امروز 1857 دلار گزارش می‌شد و تغییر معناداری نسبت به عصر جمعه نداشت. قیمت طلا به صورت جزئی کاهش داشت و قیمت دلار رشد کرده بود، اما قیمت سکه امامی تغییر محسوسی نسبت به عصر دیروز نداشت. قیمت سکه عصر امروز با افت 5 هزار تومانی نسبت به عصر روز گذشته روی 12 میلیون و 90 هزار تومان قرار گرفت و اندازه حباب آن 1.4 درصد به دست می‌آمد. قیمت سکه امروز را با رشد 65 هزار تومانی نسبت به عصر دیروز آغاز کرده بود و روی 12 میلیون و 160 هزار تومان قرار داشت، اما نتوانست خود را در آن سطوح حفظ کند و در نهایت تغییراتی منفی را نسبت به عصر دیروز به ثبت رساند. حباب قیمتی سکه در انتهای کار خیلی کوچک شده بود و به نظر می‌رسید فعالان بازار سکه انتظار بازگشت قیمت دلار را داشتند.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۱۴_۱۶-۲۴-۴۸

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار از ابتدای هفته به طور کلی روند صعودی را دنبال کرد. احتمال دارد طولانی شدن روند مذاکرات در رشد قیمت دلار نقش ایفا کرده باشد. قیمت سکه بر خلاف دلار به صورت محدود پایین آمد و اندازه حباب آن زیر 2 درصد قرار گرفت.