به گزارش اکوایران، قیمت دلار اولین روز هفته را با ثبت تغییراتی منفی آغاز کرد. قیمت متوسط دلار متشکل نیز در معاملات امروز از روز پنج‌شنبه پایین‌تر بود. قیمت دلار متشکل امروز 24 هزار و 689 تومان گزارش می‌شد و 411 تومان از روز پنج‌شنبه پایین‌تر بود. قیمت دلار سنا نیز افت کرد و با کاهش 526 تومانی در پایان معاملات امروز روی 24 هزار و 832 تومان قرار گرفت.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۱۹_۱۵-۵۹-۰۸

واکنش قیمت سکه به افت قیمت دلار

بازار طلای جهانی روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است و قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه روی 1899 دلار قرار داشت. قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه رقم‌های بالای مرز 1900 دلار را نیز به ثبت رسانده بود، در نتیجه می‌توان گفت وضعیت طلای جهانی نسبتا خوب بود، اما قیمت سکه در واکنش به افت قیمت دلار در معاملات امروز تغییراتی منفی را به ثبت رساند. قیمت سکه در شروع معاملات امروز 220 هزار تومان از ظهر پنج‌شنبه پایین‌تر بود و 11 میلیون و 770 هزار تومان گزارش می‌شد. قیمت سکه در ادامه قدری رشد کرد و در آخرین ساعات معاملات روی 11 میلیون و 820 هزار تومان قرار گرفت. حباب قیمتی سکه در این مقطع 1.2 درصد به دست می‌آمد. حباب قیمتی سکه امروز نیز نسبت به مقادیر متعارف کوچک بود. در روزهای پایانی هفته گذشته نیز اندازه حباب قیمتی سکه کوچک بود. به نظر می‌رسد سکه هنوز به رشد قیمت طلا واکنش مقتضی را نشان نداده است و قاعدتا اگر قیمت طلای جهانی و دلار در همین سطوح باقی بماند، انتظار می‌رود قیمت سکه قدری رشد کند.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۱۹_۱۶-۳۷-۲۱

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در معاملات امروز کاهش یافت، وضعیت طلای جهانی نسبتا مطلوب است. حباب قیمتی سکه از روزهای پایانی هفته گذشته نسبتا کوچک است و امروز نیز زیر 2 درصد قرار داشت، در نتیجه رشد قیمت سکه محتمل است.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۱۹_۱۶-۳۸-۲۷