خبر رویترز مبنی بر رسیدن به یک پیش‌نویس باعث شد تا قیمت دلار کف جدیدی را ببیند. در روز گذشته خبرهای برجامی کماکان در تیرراس معامله‌گران بود  اخبار ضد و نقیضی در بازار روند قیمت ها را تحت تاثیر قرار دارد اما مهم‌ترین خبر از سوی رویترز مخابره شد.

پیش نویس منتشر شده از سوی این خبرگزاری موحب شد قیمت دلار هرات در معاملات پشت‌خطی با 500 تومان کاهش،  به 25 هزار و 500 تومن برسد، دلار تهران هم با همین کاهش در کف 26 هزار و 200 تومان معامله شد که کف جدیدی برای بازار به حساب می‌آمد. اما در معاملات ابتدای هفته نرخ دلار چه در هرات و چه در تهران به کف‌های قبلی نرسیدند و دلار نقدی تهران در بازار ارز 26 هزار و 300 تومان شد.

از نظر معامله‌گران روند حرکتی بازارهای مختلف در روز شنبه جالب توجه بود و به اصطلاح خودشان بازار شیر تو شیر شده به گونه‌ای که زمان ریزش درهم، دلار هرات بالا رفت و وقتی هرات ریخت، سکه و آبشده بالا رفتند. معامله‌گران معتقدند هیجان در بازار زیاد شده و رد پای خبرهای متناقض را در روند بازارهای اول هفته می‌توان دید.

در بازار سکه نیز نرخ این فلز گرانبها کانال 12 میلیون تومان را از دست داد، اما کاهش سکه نسبت به دلار کمتر بود و از نظر معامله‌گران این اتفاق بخاطر اونس و چشم‌انداز صعودی طلای جهانی است. با احتساب قیمت 26 هزار و 300 تومان برای دلار و قیمت 11 میلیون و 800 هزار تومان برای سکه، حباب این فلز زیر یک درصد به دست می‌آید که نسبتا کوچک است.

در سمت رسمی بازار نیز  صرافی ملی دو بار کاهش نرخ داشت که هم نرخ خرید و هم نرخ فروش دلار روی تابلوی این صرافی، به کانال 24 هزار تومان رسید. دلار نیما نیز همچنان در همین کانال  و 24 هزار و 100 تومان معامله می‌شود که عده‌ای از معامله‌گران اعتقاد دارند با وجود دلار 23 هزار تومانی برای بودجه سال آینده، کف دلار بعد از توافق همین حوالی قیمتی الان باشد.

چشم‌انداز معامله‌گران چیست؟

دسته‌ای از معامله‌گران می‌گفتند برگشت نرخ دلار از کف یک اصلاح بوده و دوباره دلار وارد فاز کاهشی خواهد شد و عدد بعدی برای دلار هرات 25 هزار و 300 تومان و برای دلار تهران کانال مرز 26 هزار تومان خواهد بود. این دسته توصیه می‌کردند که هر بالایی فرصت فروش خواهد بود، چرا که روند کاهشی است. اما عده‌ای به این نکته اشاره می‌کردند که روز جمعه دلار به یک کف جدید برخورد کرده و با وجود اشباع فروش دلار و خبرهای توافق، نرخ دلار در روز شنبه به کف جمعه نرسید که این نشان می‌دهد در روند دلارعلاوه بر اینکه باید به اصلاح قیمتی توجه کنیم، معامله گران این نکته را نیز مدنظر قرار دارند که هرچه نرخ پایین‌تر برود، خریدار با پول و قدرت بیشتری برای جبران ، وارد بازار می‌شود، چرا که قدرت خرید در بازار بیشتر خواهد شد و همین موضوع نشان می‌دهد که قدرت فنری اعداد پایین بالاتر خواهد بود.نکته بازار شنبه، ورود یورو به کانال 29 هزار تومان بود و در نرخ 29 هزار 400 تا 500 تومان معامله می‌شد.