به گزارش اکوایران، جوزپ بورل مسؤل سیاست خارجه اتحادیه اروپا سفر مورا به ایران را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت مذاکرات با ایران به زودی از سر گرفته می‌شود.

دلار تهران در پی انتشار همین خبر در معاملات پشت خطی روز جمعه ۴ پله عقب نشست و قیمت های پیشنهادی به ۳۰۴۵۰ تومان رسیدند. اما آن چیزی که مانع از عقب نشینی دلار به پشت مرز مهم ۳۰ هزار تومانی شده است تمدید تحریم نفتی ایران توسط ریاست جمهوری آمریکا و اظهارات جن ساکی سخنگوی کاخ سفید است که گفته خواسته های فرابرجامی ایران مانع اصلی حصول توافق هسته ای است‌. 

این درحالی است که دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در توییتی اعلام کرده بود توافق در گرو پایبندی طرف خاطی به اصول منطقی ایران در دسترس خواهد بود. تکرار مواضع قبلی توسط مقامات ایران و آمریکا باعث شد تا امروز صبح دلار ازاد در بالای مرز روانی مهم خود در  محدوده ۳۰۳۰۰ تومان معامله شود‌.

دلار هرات که روز پنجشنبه تا محدوده ۳۰ هزار تومانی پیشروی کرده بود امروز در قیمت ۲۹۶۵۰ تومان معامله شده است.

دلار نیما آرام و کنترل شده به رشد خود ادامه می دهد. قیمت دلار نیما امروز با ۱.۱۹ درصد افزایش رکورد بالاتری را نسبت به سقف قیمتی خود در پانزدهم اردیبهشت ثبت کرد و در قیمت ۲۴۹۹۰ تومان برای خرید قرار گرفت.

بیشترین کاهش در بازار ارز مربوط به قیمت تتر است. تتر نسبت به معاملات پنج شنبه حدود ۹۰۰ تومان کاهش یافته و در قیمت ۳۱۰۵۰ تومان به فروش می رسد. علت اصلی کاهش قیمت تتر به کاهش نسبت برابری یک به یک تتر به دلار مربوط میشود. تتر در روز پنجشنبه به قیمت ۹۷.۲۵ سنت رسید‌. سقوط ارزش بازارهای کریپتو روی استیبل کوین ها هم اثر منفی داشته است و قیمت استیبل کوین ها را کاهش داده است. کاهش قیمت جهانی تتر دلیل کاهش بیشتر قیمت تتر در بازار داخلی ایران است.

قیمت اونس طلا نسبت به سقف قیمتی خود در ماه مارس ۱۱ درصد کاهش یافته است کاهش قیمت اونس در پایان معاملات روز جمعه باعث کاهش ارزش ذاتی طلا و افزایش حباب در بازار طلا شد. حباب طلای آب شده به بالای ۳۲ میلیون تومان در هر کیلوگرم رسیده است. با وجود کاهش قیمت سکه امامی به قیمت ۱۴ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان، حباب سکه امامی به ۹.۷ درصد افزایش یافته است. با وجود اینکه حباب مثبت سکه و طلای آب شده نشان دهنده افزایش انتظارات مثبت در این بازار است ولی به نظر می رسد با توجه به مقدار زیاد حباب در این بازار خریداران اصلی این بازار تا زمان کاهش حباب برای خرید صبر کنند.