به گزارش اکوایران، روز قبل خبرگزاری رویترز از ارائه پیش نویس توسط تروئیکای اروپایی و آمریکا به شورای حکام علیه ایران خبر داد. این خبر مورد توجه معامله گران قرار گرفت با اینحال برخی این قطعنامه را حتی در صورت تصویب در وضعیت فعلی ایران بی اثر می دانند. 

با نزدیک شدن قیمت دلار غیر رسمی به سقف خود در روز قبل، تحلیلگران در بازار برای هفته بعد هشدار می دادند که باید احتیاط کرد و  اقدامات امنیتی در بازار افزایش خواهد یافت. در همین راستا خبرگزاری فارس گزارش داد: «صبح امروز دو نفر از دلال های بزرگ طلا و ارز که نام اختصاری یکی از آنها م. ش است به اتهام معاملات غیرقانونی و گسترده طلا و ارز بازداشت شدند.» 

علاوه بر این در جلسه روز قبل سران قوا، به بانک مرکزی اختیارات ویژه ای داده شد. البته شعاع این اختیارات هنوز شفاف نشده است. با این حال بر اساس مصوبه سران قوا، معاملات فردایی طلا همانند معاملات فردایی ارز، ممنوع و غیرقانونی شناخته شد و فعالان این بازار به جرم اخلال اقتصادی، تحت پیگرد قرار خواهند گرفت. در نتیجه بانک مرکزی در بازار فردایی مداخله نخواهد کرد، چرا که معامله در آن پیگرد قانونی دارد. 

احتیاط در معامله گران طلا

قیمت طلای جهانی در این هفته غالبا در محدود ۱۸۵۰ دلاری رنج میزند و پس از کاهش روز قبل خود امروز مجدداً به این محدوده بازگشت و در محدوده ۱۸۵۵ دلاری قرار گرفت. روز قبل تحلیلگران نسبت به حباب بالای طلای آب شده هشدار دادند و گفتند حباب بالای طلای آب شده باعث افزایش احتیاط بین خریداران خواهد شد. مطابق با انتظارات، امروز قیمت طلای آب شده بیش از ۲۰ میلیون در هر کیلوگرم کاهش یافت و قیمت هر گرم طلای هجده عیار نیز حدود ۱۵ هزار تومان نسبت به روز قبل افت کرد.

قیمت سکه امامی امروز بدون تغییر در محدوده ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای فروش قرار داشت. و ربع سکه نیز در محدوده ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان به فروش رسید.