به گزارش اکوایران، بازار ارز تحت تأثیر سفر بورل به ایران و خبر از سرگیری مجدد مذاکرات کاهش یافت. دلار هرات روی حمایت مهمی قرار دارد که شکست آن می‌تواند دلار را تا زیر کانال ۳۰ هزار تومانی پایین بیاورد. 

امروز دلار سلیمانیه و درهم بعد از مدت ها پایین تر از دلار تهران معامله شدند که نشان دهنده احتیاط بیشتر معامله گران بزرگ ارز است.

تحلیلگران علت کاهش کمتر از انتظار دلار آزاد را به خاطر وجود تورم و انتظارات تورمی می دانند که نرخ بهره واقعی منفی و تورم بالا باعث شده که مردم به دلار به عنوان پناهگاه تورمی نگاه کنند. از طرفی چون حصول توافق دیر شده با کاهش محبوبیت دموکرات ها، تحلیلگران میگویند احتمال پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات پیش روی آمریکا بالاست و در صورتی که این اتفاق بیفتد احتمالا عمر توافق احتمالی کوتاه خواهد بود چون جمهوری خواهان با برجام مخالف هستند.

دلار بازار متشکل برای چهارمین روز متوالی در پله ۲۷۸۰۰ تومانی معامله شد. بر عکس روند نزولی بازار آزاد دلار در بازار رسمی روز  های آرامی را می گذراند و فاصله دلار آزاد و متشکل به کمترین میزان در دو هفته اخیر رسیده است.

دلار صرافی ملی امروز ۲۷۷۱۷ تومان روی تابلوی صرافی برای فروش ثبت شد.

قیمت طلا در ادامه روند کاهش دیروز کاهش یافت. قیمت سکه امامی امروز در محدوده ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قرار گرفت. حباب سکه با کاهش بیش از دو درصدی در محدوده ۱۰.۳ درصدی قرار گرفت. 

ربع سکه نیز امروز در محدوده ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته شد.

سکه رفاه با ممنوعیت معامله حقوقی ها امروز نیز کمتر از بازار آزاد فروخته شد و در محدوده ۱۴ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان معامله شد.