به گزارش اکوایران، دلار در بازار متشکل هم در فاصله یک پله ای با دلار صرافی ملی برای فروش روی تابلوی صرافی ثبت شد. دلار متشکل غالبا بالاتر از دلار صرافی ملی معامله میشود.

دلار در بازار آزاد امروز بیشتر از دیروز کاهش یافت. پس از شکست حمایت دلار هرات در پایان روز قبل دلار هرات یک کانال عقب نشینی کرد دلار در شهر مرزی شرق کشور پس از آنکه حمایت قیمتی خود را ازدست داد تا پایین نیمه کانال ۲۹ هزار تومانی عقب نشینی کرد.

درهم امارات و  دلار سلیمانیه امروز نسبت به کاهش بیشتر قیمت مقاومت کردند فاصله نرخ برابری درهم به دلار با دلار تهران افزایش یافته است که نشان دهنده دست برتر معامله کنندگان بزرگ بازار امارات در روز جاری است. تحلیلگران می گویند در این شرایط در بازار که دلار از جبهه دبی و سلیمانیه مقاومت می کند فردا ممکن است روز آرامتری برای بازار آزاد باشد.

خبرگزاری رویترز امروز اعلام کرد که رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران امروز راهی دوحه قطر می شود. این خبرگزاری به نقل از  یک مقام ایرانی اعلام کرد که علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران نیز در روز هفتم و هشتم تیر عازم دوحه خواهد شد. تحلیلگران می گویند نتیجه سفر علی باقری به قطر اگر مثبت ارزیابی شود می‌تواند دلار را به کانال ۲۹ هزار تومانی وارد کند. این محدوده هدف قیمتی اعلام شده توسط سران قوا به بانک مرکزی نیز می باشد.

با کاهش قابل توجه قیمت دلار، قیمت طلا امروز کاهش یافت. و در زیر نیمه کانال ۱۴ میلیون تومان معامله شد.  سکه امامی امروز در محدوده ۱۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. حباب سکه امامی امروز به زیر محدوده ۱۰ درصد سقوط کرد و در محدوده ۹.۵ درصدی قرار گرفت. ربع سکه امروز در محدوده ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان برای فروش قرار گرفت.